Müslüman Gürcülerin kimlik inşasının karşılaştırmalı analizi: Artvin ve Batum örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Müslüman Gürcülerin kimlik inşasını karşılaştırmalı bir biçimde analizi etmeyi amaçlamaktadır. Müslüman Gürcülerin kendilerini nasıl tanımladıkları, kimlik inşasında yaygın din anlayışı ve ulusal kimlik karşısındaki konumları, kimlik inşa pratiklerinin özellikle maddi, sembolik ve toplumsal görünümler açısından ne tür benzerlik ve farklılıkları içerdikleri bu çalışmanın temel sorunsalını oluşturmaktadır. Bu sorunsal doğrultusunda, inşacılık yaklaşımı temelinde konu, kuramsal çerçeve ile araştırma verilerinin analizi ve sentezi şeklinde ele alınmıştır. Çalışma kapsamında, Artvin'de 24 ve Batum'da 20 olmak üzere, toplamda 44 kişi ile derinlemesine mülakat tekniğiyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Alan araştırması sonucunda, Müslüman Gürcülerin kimlik inşasının Türkiye ve Gürcistan'daki içsel dinamiklere ve özgül koşullara göre farklılaştıkları tespit edilmiştir. Yaygın din anlayışı ve ulusal kimlikle kurulan ilişkiselliğin kimlik inşa etme pratiklerini şekillendirdiği sonucuna ulaşılmıştır. İçinde bulundukları koşulları anlamlandırma, gündelik yaşamlarını deneyimleme ve toplumsal ilişki ve etkileşim süreçlerini düzenleme biçimlerinin, kimlik inşa örüntülerini belirlediği sonucu ortaya çıkmıştır. İki farklı ulus-devlet temelinde karşılaştırma yapıldığında, kimlik inşasının hem toplumsal koşulların hem de bireysel yaşam deneyimlerinin, hem yapısal dinamiklerin hem de öznel anlamlandırmaların bir ürünü olduğu anlaşılmıştır. This study aims to analyze the identity construction of Muslim Georgians in a comparative way. How the Muslim Georgians do describe themselves, how they are positioned with respect to the widespread understanding of religion and national identity and what kinds of similarities and differences in terms of material, symbolic and social aspects of identity construction do involve constitute the fundamental problem of this work. According to this problematic and on the basis of the constructivist approach the research subject is dealt with as a theoretical framework and analysis and synthesis of research data. Within the scope of the study, interviews were conducted with a total of 44 people, 24 in Artvin and 20 in Batumi with in-depth interview techniques.As a result of the research, the construction of the identity of the Georgian Muslims were identified to differ according to the internal dynamics and specific conditions in Turkey and Georgia. It has been concluded that the widespread understanding of religion and the relationship established with national identity have shaped identity-building practices. When comparisons are made on the basis of two different nation-states, it is understood that the construction of identity is a product of both social conditions and individual life experiences, of both structural dynamics and subjective meanings.
Collections