Dünyada ve Türkiye`de oyuncak kütüphaneleri: Alipaşa ve Bergama oyuncak kütüphanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, oyuncak kütüphanesini kullanan okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin oyun-oyuncak ve oyuncak kütüphanesi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. İzmir ve Bursa'da bulunan oyuncak kütüphanelerini kullanan 151 ebeveyn araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Ebeveynlere `oyuncak kütüphane görüşleri` anketi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin yüzdelik dağılımları ve analizleri khi-kare yöntemiyle yapılmıştır. Değerlendirme sonucunda ebeveynlerin çoğunluğu oyuncak kütüphanesinde bulunan oyun ve oyun materyallerini yararlı bulmaktadır. Oyuncak kütüphanesi kullanımı çocukların cinsiyetine ve ebeveynlerin öğrenim düzeyine göre değişim göstermemektedir. Gelir durumu bakımından ise düşük gelirli ailelerin daha çok kullandıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların oyuncak kütüphanesini kullanarak, çeşitli ve kaliteli eğitici oyuncaklardan ücretsiz ve kolayca yararlanabileceklerini öğrendikleri saptanmıştır. Katılımcıların çoğunluğunun çocuklarını oyuncak kütüphanesini kullanma yönünde teşvik ettiği ve oyuncak kütüphanelerinin sayısının artırılmasının gerektiği konusunda hemfikir oldukları görülmüştür. This study was carried out to determine the views of parents, whose preschool children use toy libraries, about the play-toy and toy libraries. Totally 151 parents using toy libraries in İzmir and Bursa make up the environment of the survey. A questionnaire about `The views on Toy Libraries` was applied to the parents. Chi-Square Test was used for the percentage distribution and analyses of the data obtained. At the end of the evaluation, it was observed that most of the parents find play and play materials found in the toy libraries beneficial. Usage of toy libraries show a change according to the gender of children and education level of parents. From the point of income levels, it was observed that participants could get benefit from the various and quality toys freely and easily by using toy libraries. Consequently, it was determined that most of the participants encourage children to use toy libraries and that they agree on increasing the number of toy libraries
Collections