Yeni medyaya geçiş sürecinde ajans haberlerinin yapısal dönüşümü (Anadolu Ajansı örneğiyle)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Medya, içinde bulunduğu toplumsal dizaynın ekonomik, kültürel ve politik dinamikleriyle diyalektik ilgisini devam ettirirken dijital düzlemde bölünme ve başkalaşmaya uğramaktadır. Söz konusu asimetrik ve çok katmanlı kırılma, karakteristik çıktılarına odaklanma yoluyla daha anlaşılır hale gelmektedir. Bu bağlamda tez çalışmamız, medyadaki `yenilenme` devinimini haber ve özelde ajans haberciliği üzerinden betimleme amacının bir mahsulüdür. Bu çalışmanın bulguları, teknik ve kültürel yöndeşme ekseninde haber üretim organizasyonunun bir dönüşüme uğradığını, araçsal ve anlatısal olarak türlerin yakınlaştığını, bunun yanı sıra hibrid medya kültürünün haberde melez yapısal formların üretildiğini göstermektedir. Görsel ve yazılı sembollerin birbiri içinde sonsuz formda tasarlanabildiği bu melez anlatı yapısı, Anadolu Ajansı'nın habercilik paradigması ve uygulamalarının yanı sıra, teknik altyapı ve üretim kültürünün de kademeli olarak dönüşmesini gerektirmektedir. Bu nedenle geleneksel yapı dönüştürülerek yeni medyaya uygun bir kurumsal şemaya geçilmekte ve haberin yapısal özellikleri de teknoloji merkezli dönüşüm düzleminde yeniden kurgulanmakta, yeni anlatı formları ortaya çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Haber, Ajans Haberciliği, Anlatı Yapısı The media has been altered and devided in the digital plane while maintaining its dialectical connection with cultural, economical and political dynamics of society. This asymmetric and multi-layer refraction becomes more visible through focusing on its characteristic outputs. In this context, the thesis aims to explain the transformation process of media in Turkey especially through journalism in news agencies. The findings of this study show that the news production organization has undergone a transformation in the technical and cultural convergence axis, instrumental and narrative species have came closer, as well as hybrid media culture emerge new multi-structural forms. This hybrid narrative structure, in which visual and written symbols can be created in infinite form with each other, requires Anadolu Agency to transform gradually both its technical infrastructure and the culture of news producing besides journalism paradigm and practices. Therefore, Anadolu Agencies adapts its organizational structure to the new media by removing traditional techniques, and reconstructs structural features of the news on a technology-based transformation ground while new narrative forms emerged.Key Words: New Media, News, Agency Journalism, Narrative Structure
Collections