Kimlik, öteki ve ötekileştirme bağlamında sinema (Fatih Akın`ın filmlerinde göç ve kimlik olgusu)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kimlik, Öteki ve Ötekileştirme Bağlamında Sinema: Fatih Akın'ın Filmlerinde Göç ve Kimlik Olgusu` adlı bu çalışma üç bölüm ile çok sayıda alt bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde kavramların çerçeveleri oluşturulmuş ve bu kavramsal çerçevede kimlik, öteki, stereotip gibi kavramların sosyolojik boyutları araştırılarak kavramların toplumsal yansımaları, karşılaştırmalarla, analizlerle derinleştirilmeye çalışılmıştır. `Modernite Sorunu Kimlik ve Öteki` başlıklı ikinci bölümde, modern çağda başlayan bireysel ve toplumsal kimlik bunalımlarının yaratmış olduğu şiddet ve ayrımcılık ele alınmış ve modernleşmeyle başlayan kimlik dayatmaları ile farklılıkları, postmodern dönemde nasıl değişim-dönüşüm geçirdiği işlenmiştir.`Fatih Akın'ın Filmlerinde Göç ve Kimlik Olgusu` başlığı altındaki üçüncü bölümde sadece Fatih Akın'ın ilişkili olduğu melez, aksanlı, ulusötesi, üçüncü sinema gibi kavramlar açıklanmış ve bu kavramların Akın'ın sinemasından örneklerle temsillerine değinilmiştir. Çalışmanın uzamaması ve özünden uzaklaşmaması için sadece Akın'ın filmlerinde göç ve kimlik konuları irdelenmiş, konu birçok başlık altında teorik çalışmalarla geniş bir şekilde derinleştirilmiştir. Identity, cinema in terms of the other and alienation The Fact/Event of Migration and Identity in Fatih AKIN's films is composed of three main sections and together with many subsections. In the first section, the frames of concepts are constituted. Identity, the other and stereotype concepts are studied with regard to their sociological dimensions. The given concepts are comparatively studied with their sociological reflections and deep analyzes. The individualism and the identity crises that caused violence and discriminations during in modern age are discussed/handled in 'The problem of modernity, identity and the other' named second section. The impositions of identity and differentiations that began with modern age are handled with regard to the processes under which they go in postmodern age. In the third section, mixed race, accented language, transnational concepts are explained with the samples in Akın's cinema under the headline of The Fact Event of Migration and Identity in Fatih AKIN's films. Migration and identity subjects are scrutinized widely and deeply with lots of theoretical studies under many headlines in order not to go away from the main topic.
Collections