Kur`an`daki kıssaların karakter eğitimi açısından tahlili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel amacı, karakterli bireylerin yetiştirilmesinde Kur'an kıssalarının pedagojik açıdan incelenmesidir. Diğer bir amaç da, kıssalarda anlatılan olayların karakter eğitimi unsurları özelinde değerlendirilmesidir. Bu amaçların gerçekleştirilmesinde, Kur'an'da nicelik olarak daha fazla yer verilen kıssalar, çalışmanın kapsamı olarak belirlenmiştir. Hz. Âdem, Hz. Nuh, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. Meryem ve Hz. İsa ile Hz. Yusuf kıssaları bu kapsamı karşılamaktadır. Bu kıssalar araştırmanın temel amacı doğrultusunda incelenmiş, karakterli bir kişilikte bulunması ve/ veya bulunmaması gereken özellikler açısından değerlendirilmiştir. Kur'an kıssalarında anlatılanlardan, olumlu kişisel özelliklerin kazandırılması ve geliştirilmesi adına peygamberlerin yaşantılarının iyi bir örnek teşkil ettiği anlaşılmaktadır. Geçmişte yaşanmışlıkların bugün ve yarın için yol gösterici olması anlamında, Kur'an kıssaları iyi ve doğru karakterin öğretilmesinde önemli örneklerdir. Kişisel ilişkilerde yaşananlar karşısında olumlu karakter özelliği sergilemenin nihai kazancı güzel ahlak, eğitimli toplum, toplumsal düzen ve ileri medeniyettir. Medeni toplumun inşasında, Kur'an kıssalarına eğitim-öğretimde yer verilmesi önemsenmelidir. Bu, yalnızca din öğretimi kapsamı ile sınırlandırılmamalı, kişisel ve toplumsal değerlerin kazandırılması bağlamında değerlendirilmelidir. The main purpose of this thesis is to pedagogically examine the Qur'anic stories in the individual character education. Another aim is to evaluate the events described in the stories in terms of character education elements. In achieving these goals, the scope of the study is defined as the more extensive stories in the Qur'an. Hz. Adam, Hz. Noah, Hz. Abraham, Hz Moses, the Virgin and Jesus, Hz. Joseph's stories covers this coverage. These stories have been examined with the main objective of the work and has been evaluated in terms of characteristics that should or should not be present in a characterful person.It is understood that the experiences of the prophets constitute a good example in terms of acquiring and developing positive personal characteristics from the Qur'anic stories. In the sense that experiences are a guide for today and tomorrow, the Qur'an is an important example of teaching good and correct character. In the sense that what happened in the past is guiding for today and tomorrow, the Qur'anic stories are important examples of teaching good and nice character. The ultimate benefit of displaying positive character in the face of those living in personal relationships are good morality, educated society, social order and advanced civilization. It is important to place the Qur'anic stories in education for the creation of civilized society. This should not be confined to the scope of religious instruction alone but should be assessed in the context of acquiring personal and social values.
Collections