Kamu yönetimindeki reform çabaları bağlamında öğretmenlerin Türk eğitim sistemindeki reform hareketlerine yönelik tutumları ile örgütsel değişim sinizmi algıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi: Erzurum ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağın gereklerine ayak uydurabilmek gerekçesi ile girişilen reform hareketleri, siyasi kurumların kamu yönetimi üzerindeki temel gündemlerinden biri olmuştur. Günümüzde de bu çalışmalar hız kesmeden devam etmektedir. Reform çalışmalarının süreklilik arz ettiği kurumların başında ise Türk Milli Eğitim Sistemi gelmektedir. Eğitim sisteminin iyileştirilmesine yönelik yapılan bu yenilikler her zaman beklenen sonucu vermemiştir. Başarılı olanlar bir kenara, başarısızlıkla sonuçlanan reformlar Türk Eğitim Sisteminin önemli parçası olan öğretmenler üzerinde farklı düzeyde sinik davranışların gelişmesine neden olmaktadır. Özellikle konu reform olduğunda sinizm türlerinden biri olan örgütsel değişim sinizmine yönelik olarak öğretmenlerin geliştirdikleri eğilimler incelenmesi gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışma reform hareketlerine yönelik öğretmenlerin tutumlarını ölçerek örgütsel değişim sinizmi algıları ile ilişkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Eğitimde yapılan reformlara yönelik tutum ölçeği oluşturulmuştur. Ölçek bilişsel boyut, duyuşsal boyut ve davranışsal boyut olmak üzere 3 alt bileşene ayrılmıştır. Erzurum merkez ve ilçelerinde, ilkokul ortaokul ve lise kademelerinde yapılan anket çalışması sonucu, bilişsel boyut orta düzeyde duyuşsal ve davranışsal boyut ise düşük düzeyde bulunmuştur. Örgütsel değişim sinizmi alt boyutlarını oluşturan yönetimsel sinizm orta düzeyde edinimsel sinizm ve deneyimsel sinizm ise düşük düzeyde bulunmuştur. Reform movements, which were initiated with the reason of keeping up with the requirements of the era, have been one of the main agendas of political institutions on public administration. Today, these studies continue without slowing down. The Turkish National Education System is one of the institutions where reform efforts are continuous. These innovations to improve the education system have not always yielded the expected result. Aside from the successful ones, the failed reforms cause the development of different levels of cynical behavior on the teachers, who are an important part of the Turkish Education System. Especially when it comes to reform, the tendencies developed by teachers towards organizational change cynicism, which is one of the types of cynicism, emerges as an area to be examined.This study aims to evaluate the relationship between the perceptions of organizational change cynicism by measuring teachers' attitudes towards reform movements. For this purpose, an attitude scale towards reforms in education was created. The scale is divided into 3 subcomponents as cognitive dimension, affective dimension and behavioral dimension As a result of the survey study conducted in the center of Erzurum and its districts, primary school, secondary school and high school levels, the cognitive dimension was found to be at a medium level and the affective and behavioral dimension at a low level.Managerial cynicism, which is the sub-dimensions of organizational change cynicism, was found to be moderately acquired cynicism and low-level experiential cynicism.
Collections