Çağdaş dünyada ikonlaşan yapılar ve sanat eserleri
dc.contributor.advisor | Tatar, Muhammet | |
dc.contributor.author | Yazici, Harun | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:12:23Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:12:23Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527516 | |
dc.description.abstract | İnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar görsel bir ifade biçimi olarak sembolleri sıkça kullanmıştır. Çeşitli amaçlarla kullanılan bu semboller görsel dilin gelişimine paralel olarak kabul görmekte ya da temsil ettiği öz paralelinde ikona dönüşmektedirler. Temsil durumundaki ikonlar kimi zaman bir düşünceyi kimi zaman da maddi bir varlığı işaret eder durumdadır. Öncelere üst kültürün bir parçası olarak kullanılan ikonlar daha sonraları teolojik anlatımın bir parçasına modernite ile birlikte ise hayatın her alanında kültürün bir parçasına dönüşmektedirler.Bu çalışmanın amacı ikon kelimesinin anlam ve kavram olarak neye işaret ettiği, tarihsel süreçte kullanımı ve modern toplumlarda dönüşümü üzerine araştırmalar yapmaktır. Genel olarak ilkel toplumlardan modern toplumlara düşünce ve düşüncenin temsili noktasında, biçim kimlik ilişkisini ortaya koyacak bir yaklaşım ortaya konmaktadır. Çalışmada Mısır sanatından itibaren ele alınan ikon kavramını evrensel olarak kabul görmüş sanatçıların yapıtları ile birlikte anıt veya mimari öğelerin neden bir ikon özelliği taşıdıklarının üzerinde incelemeler yapmaktadır. Son bölümde ise özellikle günümüzde ikon haline dönüşen sanat eserleri ve mimari yapıtların temsil noktasında ki durumları incelenmektedir. | |
dc.description.abstract | People have frequently used symbols as a visual explicandum from the existence to these days. These symbols, which are used for various reasons, are approved in parallel with the visual development of the language or transform to an icon which it represents in its own parallel. Represented icons sometimes indicate an idea or a material thing. Icons, which were previously used as a part of superior culture and later on as a part of theological expression, transform to a part of culture in every field of life with the modernity. The purpose of this study is to research on the meaning of icon term and what it indicates as a concept, its usage in historical process and its transformation in modern societies. In general it is aimed to make an approach to reveal form and identity relationship in connection with idea and representation of idea from primitive societies to the modern societies. In this study it is aimed to research on the icon concept, which is discussed from Egypt art, with the works of the artist who are globally accepted and why monuments and architectural items have iconic characteristics. In the last chapter, representation of art of works and architectural works, which are considered iconic these days, are specially studied. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Çağdaş dünyada ikonlaşan yapılar ve sanat eserleri | |
dc.title.alternative | Artifacts and work of arts iconized in modern World | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-25 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Icon | |
dc.subject.ytm | Icon art | |
dc.subject.ytm | Symbols | |
dc.subject.ytm | Architectural structure | |
dc.identifier.yokid | 10168212 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497260 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |