1950`lerden sonra Türk ve batı resim sanatında pentür kavramı
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Mehmed | |
dc.contributor.author | Keçeci, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:12:22Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:12:22Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527513 | |
dc.description.abstract | Fransızca bir terim olan `peinture`, yağlıboya resim ve boya maddesi anlamında resim sanatçıları tarafından üretilen eserlerde kullanılmıştır. Boya maddesi bu açıdan bakıldığında sanat eserinin temel taşlarından biri olmuştur. Aynı zamanda boya maddesi dokusu, rengi, lekesi, ritmi, armonisi, çizgisel ya da gölgesel ahenkler doğrultusunda kompozisyonlar oluşturmuştur.Bu araştırmanın amacı, her çağda, her kültürde evrensel değerler doğrultusunda tuval yüzeyinde bulunan boya maddesinin nasıl bir süreç geçirdiğini ortaya koymaktır. Farklı üsluplar ve kültürler çerçevesinde sanat eseri üzerinde çeşitli teknik arayışlara yönelen sanatçının, aynı zamanda plastik biçimler ile çizgi, renk, doku, kompozisyon, form, biçim, leke, perspektif, üslup gibi sanat eserini oluşturan temel noktaları irdelemek olmuştur. Bu açıdan bakıldığında sanat eserinin ne boyutta ve hangi yöntemlerle ortaya konduğunu dönem dönem ele alarak özellikle 1950'lerden sonraki süreç üzerinde durarak sanat eserlerinin teknik - yöntem - metod bağlamındaki pentür yapısı incelenmiştir. Sonuç olarak, boyanın ve fırça tuşlarının zeminde yarattığı doku, boyanın izleri, boyayla yüzey üzerinde yapılan artistik çalışmaların durumu analiz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The French term `peinture` was used in the meaning of oil painting and pigment in the works produced by the artists. In this sense, pigment has been one of the basic concepts of a work of art. At the same time, pigment has made up compositions in line with linear or shadier harmonies, tissue, coloured, stained, rhythm, harmonious.The aim of this study is to examine the process of the pigment that is found on the surface of canvas through universal values in every culture at every age. Within the framework of different styles and cultures, artists have tended to search various technical styles on piece of art and at the same time they have examined basic points that formed a work of art such as style, perspective, stain, shape, form, composition, tissue, colour, plastic forms with line. In this study, the peinture structure in terms of technic, procedure and style of a work of art has been analysed by addressing works period by period especially focusing on the years after 1950s.As a result, tissue created on the surface of the paint and trace of brush, and the artistic works made on the surface with paint have been analysed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950`lerden sonra Türk ve batı resim sanatında pentür kavramı | |
dc.title.alternative | The concept of peinture in Turkish and western painting art after the 1950s | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Painting | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Oil paints | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.identifier.yokid | 10153028 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497259 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |