Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelenk, Koray
dc.contributor.authorÖzşen, Bahar
dc.date.accessioned2021-04-26T19:12:21Z
dc.date.available2021-04-26T19:12:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527508
dc.description.abstractBu araştırma Türkiye'de Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarında verilen kontrbas eğitimini inceleyerek, kontrbas eğitiminde kullanılan icra tekniklerini, metot ve etüt kitaplarını, eserleri ve bunların eğitim süreci içerisindeki öğretilme aşamalarını saptamayı amaçlamıştır.Betimsel yöntemle hazırlanan bu çalışmada, nitel verilerin toplanması için konuyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklar taranmış, tez, bildiri, makale ve kitap gibi yazılı kaynaklardan yararlanılarak araştırmanın kuramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Araştırmada yer alan dört alt probleme yanıt verebilmek amacıyla, Türkiye'deki Mesleki Müzik Eğitimi kapsamında kontrbas eğitimi veren üniversitelerde görev yapan 11 kontrbas eğitimcisine uygulanan anket ile nicel veriler toplanmıştır. Dört ana bölümden oluşan ankette, kontrbas eğitimcilerine kontrbas dersi genel uygulamaları ve görüşleri sorulmuş, ayrıca eğitim sürecinde kullandıkları metot, etüt ve eserler ile bunların öğretim aşamalarını değerlendirmeleri istenmiştir.Anket yoluyla elde edilen nicel veriler istatistiksel olarak çözümlenerek tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, kontrbas eğitimine başlangıç yaşının 9-10 yaş, ilkokul-ortaokul düzeyinde olması gerektiği, kontrbas eğitiminde Alman stili yay kullanıldığı, yay tekniklerinden Legato ve Detache tekniğinin başlangıç aşamasında uygulandığı, sol el süsleme tekniklerinin ise başlangıç aşamasında hiç uygulanmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca sağ el yay kullanımı ve sol el pozisyon öğretiminde kullanılan teknik ve süslemeler, kullanılan metot ve egzersiz kitapları, solo ve eşlikli eserler öğretilme seviyelerine göre başlangıç, orta ve ileri düzey olmak üzere üç kategoride gruplandırılmıştır. Bu gruplandırma sonucunda, Nanny metot ve etüt kitaplarının kontrbas eğitiminin her aşamasında kullanıldığı tespit edilmiştir. Varılan sonuçlar doğrultusunda kontrbas eğitiminde eksik görülen yönlere değinilerek, kontrbas eğitimine katkı sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research examines the contrabass education given in Vocational Music Education Institutions in Turkey and aims to determine execution techniques, method and study books used in contrabass education, their works and their teaching stages in the education process.In this study which is prepared by descriptive method, domestic and foreign sources related to the subject were scanned for the collection of qualitative data and the theoretical framework of the research was established by using written sources like thesis, paper, article and book. In order to be able to respond to the four subproblems found in the survey, quantitative data were collected by a questionnaire applied to 11 contrabass educators working at universities providing contrabass training within the scope of Professional Music Education in Turkey. In the questionnaire consisting of four main sections, contrabass educators were asked about the general practices and opinions of the contrabass lesson, and they were asked to evaluate the methods, studies and works they used in the education process and their teaching stages.The quantitative data obtained through the questionnaire were presented and interpreted statistically in tabular form. It was determined that the starting age of the contrabass education should be 9-10 years old, primary school-secondary school level, contrabass training used German style spring, Legato and Detache technique applied at the beginning stage and left hand decoration techniques at the initial stage. In addition, techniques and ornaments used in right handed bow use and left hand position teaching, used method and exercise books, solo and accompanied works are grouped into three categories as beginner, intermediate and advanced level according to teaching levels. As a result of this grouping, it was determined that the Nanny method and etude books were used at every stage of the contrabass training.In the direction of the results, suggestions which were thought to contribute to contrabass education were made by referring to incomplete directions in contrabass educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`de mesleki müzik eğitimi kurumlarında verilen kontrbas eğitimi üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on contrabass education given in vocational music institution in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational education centers
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmDoublebass
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmString instruments
dc.identifier.yokid10128517
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481264
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineMüzikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess