Bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi -eğitsel yazılımlar-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM IV ÖZET^SONUÇ VE ÜNERÎLER ÖZET Araştırmada, bilgi s ay ar destekli öğretimde öğretmen lerin kullanımına sunulan yazılımların gerekli nitelikleri taşıyıp taşımadıklarının belirlenmesi için bir değerlendir me aracının geliştirilmesi ve geliştirilen bu araç vasıtası ile yazılımların çeşitli boyutlar açısından (yazılıma destek sağlayan yazılı belgeler;yazılımın i çer iği, amaçları ve eğit sel özellikleri, yazılım kullanıcı etkileşimi, yazılımın tek nik özellikleri) gerekli nitelikleri taşıyıp taşımadıkları nın öğretmen görüşleri doğrultusunda tespit edilmesi amaç lanmıştır. Araştırma İstanbul ilindeki bilgisayar şirketleri ve bu şirketlerde hazır bulunan yaz ılımlar, bilgi s ay ar destekli öğretim yapan özel Türk Ortaöğretim okulları ve bu okullar da kullanılan yazılımlar ile bu yazılımları kullanan öğret menleri» değerlendirmeleri ile sınırlıdır. Araştırmanın evrenini bilgisayar şirketlerinde bulu nan 590 yazılım, örnekl emini ise bilgisayar destekli öğretim yapan okullardaki öğretmenlerin kullandıkları yazılımları değerlendirmeleri ile oluşan 19 değerlendirme aracı oluştur muştur. Geliştirilen değerlendirme aracı vasıtasıyla topla nan ham veriler, frekans ve yüzde hesapları yapılarak tablo- laştırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına dayanarak yazılımlara eşlik eden yazılı belgelerin yetersiz olduğu; içerik, amaçlar ve eğitsel özellikler, yazılım kullanıcı etkileşimi ve teknik özellikler açısından ise yazılımların gerekli nitelikleri taşıdıkları belirlenmiştir. 51
Collections