PTT personelinin kurs dönemindeki psikolojik durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
69 C. Özet Araştırmanın problem kısmında kaygı konusunda bilgi verilmiştir. Çeşitli kuramların kaygı konusundaki görüşleri, kaygı kavramlarının tarihsel gelişimi, ve kay gı nevrozu daha sonra da, kaygı ve korku kavramları açık- lanmış ve kaygı çeşitleri anlatılmıştır. Son olarakta kaygının davranış üzerindeki etkileri anlatılmıştır. So nuç olarak kaygının eğitimi olumsuz yönde etkileyen bir etken olduğu belirtilip, kaygı düzeylerinin saptanması ve gerekli önlemlerin alınması gerektiği vurgulanmıştır. Araştırmanın amacı; kursa gelen kadın ve erkek personelin durumluk-sürekli kaygı düzeylerini bulup, kur sa gelen kadın ve erkek personelin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri arasında bir farklılık olup olmadığını sapta maktır. Ayrıca kursa gelmeyen kadın ve erkek personelin durumluk-sürekli kaygı düzeylerini bulup, kursa gelmeyen kadın ve erkek personelin durumluk-sürekli kaygı düzeyle ri arasında bir farklılık olup olmadığını saptamaktır. Daha sonra kursa gelen kadın personelin durumluk-sürekli kaygı düzeyi ile, kursa gelmeyen kadın personelin durum luk-sürekli kaygı düzeyi arasında bir farklılık olup ol madığına bakılmıştır. Aynı zamanda kursa gelen erkek per sonelin durumluk sürekli kaygı düzeyi ile, kursa gelmeyen erkek personelin durumluk-sürekli kaygı düzeyi arasında bir farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma yalnızca Ankara PTT Meslek Geliştirme Başmüdürlüğü ve îzmir Meslek Geliştirme Müdürlüğü ile sı nırlandırılmış olup, sadece 1990 yılı I.nci dönem eğitim programında yapılmıştır. Araştırma verileri, kursa ilk70 defa katılan kursiyerlerden ortaokul ve lise mezunu, 20 - 40 yaşları arasındaki 25 kadın ve 25 erkek olmak üzere 50 denek deney grubuna; ayrıca aynı yaş diliminde, aynı eği timde ve cinsiyette kursa gelmeyen ve halen çalışmakta olan 25 kadın ve 25 erkek olmak üzere 50 denek kontrol grubuna uygulanan bilgi formu ve durumlulu - sürekli kaygı envanteri ile toplanmıştır. Önce kursa gelen kadın ve er kek personelin ve kursa gelmeyen kadın ve erkek persone lin durumuluk-sürekli kaygı puanları saptanarak, frekans poligonları çizilmiştir. Daha sonra ham puanlardan yarar- lınılarak her bir grubun durum sürekli kaygı puanlarının ayrı ayrı aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Ayrıca amaçlardaki sorulara yanıt arana cak bir şekilde grupların durumluk-sürekli kaygı puanları arasında ne gibi farkların olduğuna t testi uygulanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre kursa gelen kadın ve erkek personelin durumluk kaygı düzeyleri, kursa gelmeyen kadın ve erkek personelin durumluk kaygı düze yinden daha yüksek bulunmuştur. Kursa gelen kadın perso- nel ile kursa gelmeyen kadın personelin durumluk kaygı düzeyleri arasında.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sürekli kaygı düzeyleri genellikle tüm per sonelde orta düzeydedir.
Collections