Ders geçme ve kredi sistemine yönelik veli ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı'nın 1995-1996 öğretim yılında Ortaöğretim kurumlarında uyguladığı, Ders Geçme ve Kredi Sistemi hakkında veli ve öğrenci görüşlerini saptamak, veli ve öğrencilerin D.G.K. Sistemi ile ilgili önerilerini almak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın başlangıcında konuyla ilgili kaynaklar taranmış, yapılan incelemeler sonucunda araştırma projelendirilmiş ve veri toplama aracı olarak öğrenci için anket formu, veli için görüşme formu geliştirilmiştir. Araştırma, Ankara il merkezinde bulunan genel liselerde sosyo-ekonomik düzeye (düşük-orta-yüksek) göre seçilen 6 lisenin 5. Döneminde okuyan 330 öğrenci ve 36 veli üzerinde yürütülmüştür. Toplanan bilgiler araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli istatistiksel işlemlerden geçirilmiş, yüzdelik ve frekansları alınmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde Sınıf Geçme ve D.G.K. Sisteminin karşılaştırılması, ülkemizdeki D.G.K. Sistemi konusundaki uygulamalar ve ülkemizde uygulanan D.G.K. Sistemini incelemenin gerekliliği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde D.G.K. Sistemine yönelik Veli ve Öğrencilerin görüşleri ve geliştirme önerilerini belirlemek için uygulanan anket ve görüşme formundan elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Araştırmada elde edilen bazı bulgular şunlardır; Veli ve öğrenciler, sistem hakkında pek olumlu düşünmemektedirler. Sistemin devam edip etmemesi konusunda kararsız davranmaktadır. Okul yönetimi ve danışman öğretmenlerin sistemde üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmediklerini vurgulamaktadırlar. Liseyi erken bitirme uygulamasını beğenmektedir. Ayrıca veliler şiddet olayları ile D.G.K. Sistemi arasında bir ilişki kurarken öğrenciler böyle bir ilişkiyi kurmamaktalar. Üçüncü bölümde ise elde edilen sonuçlar ışığında D.G.K. Sistemi uygulamaları ile ilgili M. E. Bakanlığı'na okul yönetimine, program geliştirme bürolarına, danışman öğretmenlere, öğretmenlere, velilere ve öğrencilere önerilerde bulunulmuştur. III ABSTRACT This study was performed in order to determine the parents' and students' opnions and suggestions about Course Passing and Credit System (CPCS) applied in secondary education institutions at 1995-1996 educational year. In the beginnig of the study, a literature survey was done (and according to the findings, the study organised as a project) and, as the data gathering instruments a guestionnaire for the students and a review form for the parents was developed. The study was performed on a research group consisted of 330 students and 36 parents, from 5th grades of 6 high schools selected from Ankara according to SES. The gathered data classifieed by some statistical techniques according to the purpose of the study and the percentages and frequency distributions were used. The study consisted of three parts. In first part, the comparison of CPCS with Grade Passing the related applications in Turkey, and the necessity of the investigation about CPCS were discussed. In second part, the findings obtained with the instruments which developed for determining the parents' and students' opinions and suggestions (to develop) about CPCS, were explained (and commented). IVSome findings (obtained the study) are that the parents' and the students opinion toward CPCS are not very positive; they are undecided about the tasting fullfil their responsibilities they like earlier graduation, the students don't make connections the violence events and CPCS, while the parents make it. In third part, the suggestions about CPCS applications make to Ministry of National Education school administrations, the departments related to educational program development, teachers, quide teachers, parents and students in the light of the findings
Collections