Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, İbrahim
dc.contributor.authorArslan, Fazli
dc.date.accessioned2021-04-26T09:36:21Z
dc.date.available2021-04-26T09:36:21Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/525485
dc.description.abstractBütün fıkhi mezhepler, İslam hukukunun kaynakları olarak en başta Kur'an ve Sünnet'i kabul ederler. Bu iki kaynakta bir meseleyi çözüme kavuşturacak bir nass yoksa, aklı devreye sokarlar. Kur'an ve Sünnet'in dışındaki bütün kaynaklar aklın ürünüdür. Kıyasın bütün mezheplerce İslam hukukunun kaynaklarından biri olarak kabul edildiği bir gerçektir. Fakat ceza hukukunda kıyasa kısmen başvurulmuştur. Bütün suç ve cezaların Kur' an' da belirtilmesinin mümkün olmadığına göre, başlangıçta kıyasa başvurularak birtakım cezaların tesbit edilmesi gerekiyordu. Bu tesbit işini müctehid hukukçular yapmaktaydılar. Bunun için kıyasa başvurmak, mahkemede hakime keyfi yargılama fırsatı vermek anlamına gelmez. Dolayısıyla `Kanunilik` prensibine ters değildir. Zira İslam ceza hukukunda suç ve cezaların kanuniliği esastır. İslam ceza hukukunda suç ve cezalarda kıyası Hanefiler dışındaki mezhepler kabul etmektedirler. Hanefiler, ceza ile ilgili, gerek kısas ve diyet cezası gerektiren hususlar, gerekse haddler ve keffaretler, miktarları Sâri' tarafından tayin ve takdir edilen ibadetler nevinden sayarak bu hususlarda kıyasa başvurmamışlardır. Şâfiîler ise, genel olarak ictihad anlamı verdikleri için kıyası her alanda kullanmışlardır.
dc.description.abstractEvery School consider primarily Qur'an and Sunnah (the teachings of the Prophet Muhammad) as the sources of Islamic Jurispuridence. If there is not any guidance for a problem in these sources, they apply to the reason. It must be noticed that apart from Qur'an and Sunnah, every sources product of reason. It is a fact that Qiyas is considered as one of the source of Islamic Jurispuridence by every Scholl. But in the islamic Criminal Law, Qiyas was applied rarely. As it is not possible every crimes and penalty laid down in the Qur'an or in the teaching of the Prophet Muhammad, at the beginning, by applying Qiyas to determine some crimes and penalties was a necessity. This was performed by the Muslim Jurists. So applying Qiyas doesn't mean to give the judge opportunity of illegal judgement. Consequently this is not contrary to the `principle of legality` because in the islamic Criminal Law, `legality of the crimes and penalties` is essential. Hanefi School rejects Analogy (Qiyas) In The Crimes and Penalties In the islamic Criminal Law but the other Schools consider it. Because, limits of the penalties were determined by the `Şârî' (Legislator). Interpreting Qiyas as Ijtihad, the Other Schools considered it in the Criminal Law. T.G.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleİslam Ceza Hukukunda suç ve cezalarda kıyas
dc.title.alternativeAnalogy (qiyas) in the crimes and penaltien in the Islamic Criminal Law
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-29
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIslamic Law
dc.subject.ytmCrime
dc.subject.ytmPunishment
dc.subject.ytmComparison
dc.identifier.yokid72391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72391
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineİslam Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess