Ortaöğretim kurumlarında uygulanan ders geçme ve kredi düzeni ile sınıf geçme düzeninin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, ortaöğretim kurumlarında uygulanan Ders Geçme ve Kredi Düzeni ile Sınıf Geçme Düzenine ilişkin olarak okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda, Ders Geçme ve Kredi Düzeni ile Sınıf Geçme Düzeni arasındaki temel benzerlik ve farklılıklar, her iki uygulamaya da geçiş kararlarının alınışına ilişkin görüşler, her iki uygulamanın yönlendirme, ölçme ve değerlendirme ve program boyutlarına ilişkin görüşler ile `öğrenci merkezlilik` açısından nasıl değerlendirildikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırlan içerisinde yer alan resmi ortaöğretim kurumlarında yapılmıştır. Araştırmada, okul türleri (genel liselere karşılık, mesleki teknik liseler) ile kaynak kişilerin statüleri (okul yöneticisi, öğretmen) bakımlarından karşılaştırmalar yapılmıştır. Geliştirilen bilgi toplama aracı (anket), 189'u okul yöneticisi, 348'i öğretmen olmak üzere toplam 537 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler S.P.S.S. paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Farklı okul türlerinde çalışanlar ve kaynak kişilerin statüleri bakımlarından karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar ana hatlarıyla şunlardır: 1.Ders Geçme ve Kredi Düzeni (D.G.K.D.) uygulaması, ortaöğretim kurumlarında daha demokratik bir eğitim-öğretim ortamı oluşturmaktadır. D.G.K.D. uygulamasıyla okullardaki idari iş yükünün önemli oranda attığı, öğrencilerin aile bütçelerine daha fazla masraflar getirdiği, boş zamanlarında artma olduğu ortaya çıkmıştır. 2.Sınıf Geçme Düzeni'nin (S.G.D.), öğrencilerin okula veya derslere devamlarım sağlamada daha başarılı olduğu, öğrenci disiplin olaylarında azalmaya yol açtığı görülmektedir. 3.S.G.D.'nin öğrencileri daha fazla eleyici bir sistem olduğu, bu sistemde alınan ortak (zorunlu) derslerin sayısında D.G.K.D.'ne göre biraz daha artış olduğu belirtilmiştir. 4.Her iki uygulamada da başarısız öğrencilere kolaylıklar sağlandığı ve başarısızlığın teşvik edildiği görülmektedir. 5.D.G.K.D. uygulamasının daha `öğrenci merkezli` bir uygulama olduğu, öğrencilere daha fazla seçme ve kendileri ile ilgili kararlara katılma olanağı verdiği görülmektedir. 0 n SUMMARY The overall objective of that research is to evaluate the opinions of the school directors and the teachers on the Course Passing and Credit Rating System and the Class Passing System. From the point of view of that general objective the basic differences and similarities between the Course Passing and Credit Rating System, the opinions on both systems about orientation, measurement and evaluation and the opinions related with program dimensions and how they are evaluated according to student-centred method are tried to be defined. That research has been carried out at public secondary schools in Municipality of Ankara. In that research school kinds (general high schools, Vocational technical High Schools) are compared with status of individuals (School directors and teachers). The developed (questionnaire) instrument for collecting the data is applied to total 537 people. (189 school director, 348 teacher total 537). The collected data has been analysed by SPSS packet programme. The comparisons have been carried out according to people who are working at different school types and status of source people. The results are listed below: 1. The Course Passing and Credit Rating System has been creating a more democratic atmosphere for education at secondary schools. As a result of `Course Passing and Credit Rating System` administrative work density of the schools, expenses of the parents for their children and free time of the students have been increased. 2. It is seen as an accepted idea that the Class Passing System is more succesful for providing the attendance of the students to the course and also for decreasing the discipline incidents. Moreover at the Class Passing System the sources of the schools are used more rational. 3. It is defined that The Class Passing System is a more selective system. At the system the number of comman (must) courses is more than the Course Passing and Credit Rating System. 4. It is seen that at both systems, there are some easiness for the unsuccesful students and the unsuccesfulness has been encouraging. 5. It is found that, The Course Passing and Credit Rating System is more `student - centered` so the students have more chance of decision making opportunuties about themselves. m
Collections