Din eğitiminin genel eğitim içindeki yeri ve Kırgızistandaki durum
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalıştığımız, Din Eğitiminin Genel Eğitim İçindeki Yeri ve Kırgızistan'daki Durum adlı tezimizde Din Eğitiminin bir bilim olarak incelenmesini ve Kırgızistan'daki konu ile ilgili durumun tespiti ve değerlendirmesi gibi konular işlenmiştir. Bu tez iki bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. İnsanın kendine yönelik arayış ve çalışmalarının ürünlerinden biri olan eğitim öğretim olayı, onun hayatı boyunca sürüp giden bir faaliyettir. Eğitimin bir bilim dalı olarak ortaya çıkmasının ve çeşitli uygulanış şekillerine göre çeşitli dallara ayrılmasının bir sonucu olarak karşımıza çıkan din eğitimi de, insanın inancını ifade eden din ve dini yaşamına yönelik olarak, insanın eğitilmesi hususunda dikkate alınması problemlerden biridir. Zira, din insanlara bir yaşam tarzı ve dünya görüşü sunmakta, dolayısıyla bir takım ilkeleri bünyesinde bulundurmaktadır ki, bunların öğretiminin nasıl yapılacağının belirlenmesi gerekmektedir. Din Eğitimi alanına yönelik yapılacak her türlü bilimsel çalışma ve araştırmalar doğal olarak öncelikle Din Eğitiminin sınırlılıklarının ve imkanlarının belirlenmesini, özelliklerinin bilinmesini gerektirmektedir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak, çalışmamızın I. Bölümünde Din Eğitiminin Genel Eğitim içindeki yeri ve temelleri üzerinde durmaya çalıştık. Çalışmamızın II. Bölümünde Kırgızistan'daki din eğitimi ve öğretiminin mevcut durumunun devlet tarafından sağlanan imkanların beraberinde taşıdığı eksiklerin ve problemlerin nedenlerinin bir değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Bunun yanında, Kırgız edebiyatının bazı eserlerinde yer alan din eğitimi ve öğretimi ile pasajlara, beyitlere başvurarak, Sovyet dönemi öncesi Kırgızistan'da din eğitimi ve öğretimi durumunu tasvir etmeye çalıştık. Çalışmamızın bu bölümü ortaya konurken, I. Bölümün oluşturduğu teorik zeminden istifade edilmiştir. Sonuç kısmında ise, Kırgızistan'daki din eğitimi ve öğretiminden yola çıkarak, ileride yapılabilecek çalışmalar ve bu çalışmaların hasıl edeceği neticelerle ilgili bir genel değerlendirme ve önerilerde bulunmaya çalıştık. Basically in the thesis as a scientific discipline Religious Education is studied and the situation of religious education is dealt with specifically in Kırgızistan. The thesis is constituted of two chapters and a conclusion. Education has emerged as a discipline and divided into different categories due to its application on different areas of life in the course of time. As a result of this division religious education has been established in order to educate man in the area of religion. The discipline has studied specifially the education of believer both in religion as an institution that expresses the faith of man and in ite application by the believer. Since religion presents a kind of worldview and life style to its believers it includes certain precepts. Hence it is a necessity to teach these precepts of religion. Any scientific search that will be done on religious education should define the borders and the potentialities of the area first. Regarding this necessity it is allocated the first chapter of the work to The Place and the Foundations of Religious Education in Education Generally. The second chapter, on the theoretical basis of the first chapter, studies the religious education specifically in Kirgizistan. The chapter examines the facilities supplied by the government regarding the religious education and the causes of the shortcomings and the problems of religious education. Besides it studies the documents from Kirgiz literature that are considered related to the contend of the work. This is mainly done with a wiev to describe the situation of religious education pre-Soviet era in Kirgizia. In the conclusion on the basis of the present situation of the religious education in Kirgizia a projection of the religious education for the future is tried to be drawn.
Collections