Kelam`da zaman sorunu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
0ZET Arpa, Serbülend, Kelam'da Zaman Sorunu. Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof.Dr.Ahmet Akbulut 90.s. Biz bu çalışmamızda belli başlı İslam düşünürlerinin zaman konusuna yaklaşım açılarını ortaya koymaya çalıştık. Zaman konusunun kelam problemleriyle yakın alakası olduğunu düşünüyoruz. Bunun için Kader, yaratma, İrade hürriyeti, Kur'an'ın yaratılması gibi konulann `zaman` kavramı dikkate alınarak değerlendirilmesi gerektiği kanaatindeyiz. Çalışmamızın merkezinde `Allah'ın sürekli yaratmasının olduğunu vurgulamak isteriz. Allah sürekli yaratıyorsa yaratılmamış bir şeyler vardır. Yaratılmamış olanlar ise bilgi konusuna gitmeyecektir. Allah insana hür irade vermiştir. Bu irade neticesinde kul istediği fiili yapabilir. Bundan dolayıdır ki sorumlu tutulabilir. Kulun iradesi sonucu Allah fiilleri yaratır. Bütün bu oluşumlar zaman içerisinde meydana gelir. Zaman `anlardan oluşur. Anların arka arkaya gelmesi bizlerde hareket mefhumunu ortaya çıkarır. Biz zamanın olmadığı yerde yaratmanın ve hareketin olamayacağını ifade ediyoruz. Bunun için `Zaman Allah'ın zatoyla kaimdir` diyoruz. Zaman Allah için de söz konusudur. Zaman yaratılmamıştır çünkü zamanın olmadığı bir boyutu düşünmemiz imkansızdır. Hatta zaman olmadan düşünmemiz imkansızdır. Biz Allah'ın, zaman kesitlerini ve içinde bulunan tüm parçacıktan her an yarattığını ve bunun da kaderle yakından ilgili olduğunu düşünüyoruz. Tezimizin özgün yönünün de bu olduğu kanaatindeyiz. SUMMARY Arpa, Serbülend, The Problem of Time in Theology. Master's Thesis, Advisor: Prof.Dr.AhmetAkbulut, 90p. We have tried to explain the approaches of some eminent Islamic thinkers to `time` who is closely related to the logical problems. Unless `time` is understood, we alfage that some topics such as fate, free will, the claim that the Qur'an is created can not be truly understood. We want to emphasise that the idea of `God's permanent creation` is In the center of our work. If God creates permanently, there is something uncreated. And this uncreated thing is not subject of epistomology. God has given to human being free will. Wats. -why human does whatever he wants to do. So, they can be held responsible for what they do. God creates, as a result of the will of human actions. All this occures in `time`. Time is comprised of instances. Wat instances comes subsequently brings about the concept of movement in us. We do suggest that there cannot be movement and creation where time is nonexistent So, we say that time is dependent on individual. Is time valid for God? Time is uncreated, for it is impossible to think about a dimension In which time is nonexistent, even it is impossible mat we can mink. We claim mat God completely created time segments and all parts in it We believe mat is the original side of our thesis. 90
Collections