Televizyon reklamlarında cinsel söylemlerin ürün ve marka imajında kullanılması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Televizyon reklamlarında, ürün tanıtımında kadın ve erkek cinselliğinin, ürün ve marka imaj ına ek değerler katmasına (ürün fetişizmi yaratmaya) yönelik olarak kullanılması araştırma konusunun çerçevesini oluşturmaktadır. Literatürde, reklamda cinsel söylemlerin kullanılması konusundaki kuramsal tartışmalar ve ilgili incelemeler göz önünde bulundurularak kurulan gerekçelerden hareketle hazırlanan incelemeyle ; Televizyon reklamlarında marka ve ürün imajlarında kullanılan cinsel söylemlerin neler olduğu, hangi ürün grubunda hangi tür cinsel söylemin ne amaçlarla kullanıldığı, kullanılan cinsel söylemler aracılığı ile ürün ve markalara hangi değerlerin yüklendiği, ürün tanıtımlarında bazı ürünlerin cinsellikle birebir bağlantılı olmaları halinde cinsel söylemlerin televizyon reklamlarında kullanılmasının taşıdığı eğitsel bilgi içerikleri konularında betimleyici sonuçlara ulaşılmıştır. Belirlenen cinsel söylem kriterlerinin bulunduğu 44 televizyon reklamı analiz edilmiştir. Non-parametrik bir inceleme olan bu araştırmada, ileride ilişki ve nedensellik bağı kurmak amacıyla yapılacak araştırmalara öncülük emesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda ürün fetişizmi kavramı çerçevesinde konuya yaklaşılmış ve reklam, imaj, tüketici bağında betimleyici temelleri kurarak akademik bilgi birikimine katkıda bulunacak bir inceleme niteliğindedir. 181 ?. i: <-i:-:- :/ SUMMARY This study covers the utilisation of female and male sexuality in the television commercials and commodity promotion activities to provide added values to the commodity and trademark image (creating the product fetishism). Based on the theoretical discussions in the literature on utilisation of sexual concepts in advertisament and the reasons developed in consideration of the related studies and researches, this study allowed reaching descriptive outputs on which sexual concepts were used for trademark and commodity image in TV commercials, which type of sexual concepts were used for which purpose in which commodity category, and which values were added to the commodities and trademarks by means of such sexual concepts, and on the educational information contents in utilisation of the sexual concepts in TV commercials if some commodities were directly related with the sexuality. 44 TV commercials containing the specified sexual concepts were analysed. The Content Analysis method was used. This non-parametric study aims at being a pioneer to the future studies to be performed for establishment of a reason and causality connection. In this context, the matter was handled within the framework of the concept of commodity fethishism to establish the descriptive bases for advertisement, image and consumers with the aim of contributing to the accumulation of academic data and information. anın M 182 I-
Collections