Polis memurlarının öğrenim görmekte oldukları açık öğretim programına yönelik beklentilerinin karşılanma düzeyine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET POLİS MEMURLARININ ÖĞRENİM GÖRMEKTE OLDUKLARI AÇİKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMA DÜZEYİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Yeşilay, Adnan. Yüksek lisans tezi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Teknolojisi Programı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek Ağustos, 2004, xiii+ 92 sayfa Yüksek lisans tezi niteliğindeki bu araştırma, Açıköğretim Fakültesi'ne kayıtlı polis memurlarının öğrencisi oldukları programa ilişkin beklentilerini ve bu beklentilerin gerçekleşme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeli çerçevesinde, anket uygulaması şeklinde gerçekleştirilen araştırmaya Ankara'da görev yapan 500 polis memuru katılmıştır. Elde edilen veriler frekans, aritmetik ortalama gibi temel teknikler yanında t, varyans analizi (ANOVA), kaykare, Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U gibi parametrik ve parametrik olmayan testlerle çözümlenmiştir. Elde edilen veriler.10 hata düzeyinde test edilmiştir. Ulaşılan bulgular polis memurlarının Açıköğretim Fakültesi'ne öncelikle mesleklerinde yükselebilmek, derece/kademe alabilmek ve üniversite mezunu olabilmek amacıyla ve kendi istekleri yanında sırasıyla ailelerinin, iş arkadaşlarının ve amirlerinin etkisiyle kayıt yaptırdıklarını göstermektedir. Polis memurlarının tamamına yakını, öğrencisi oldukları programdan mezun olmaya kararlı olduklarını ve öğrenci olmalarının aileleri, iş arkadaşları ve amirleri tarafından olumlu karşılandığını belirtmişlerdir. Katılımcılar bireysel, aileye, iş arkadaşlarına ve amirlerine yönelik beklentilerinin önemli bir kısmının karşılandığını belirtmekle birlikte, bu beklentilerin karşılanmasında kimi önemli sorunlar olduğu ortaya çıkmıştır. Açıköğretim Fakültesi tarafından sunulan hizmetlere ve kullanılan hizmet araçlarına ilişkin memnuniyet düzeyleri oldukça düşük çıkmıştır. vı ABSTRACT OPINIONS OF POLICE OFFICERS ON THEIR EXPECTATION LEVELS THAT WERE MET BY OPEN INSTRUCTION PROGRAMME Yeşilay, Adnan. Master Thesis Department of Educational Sciences, Educational Technology Programme Supervisor: Asst. Prof. Dr. Nurettin Simsek August, 2004, xiii+ 92 pages This research was done in order to determine the expectations of police officers regarding the programme that they had enrolled in Open Education Faculty and the realization level of their those expectations. Within the relational survey model setting, 500 police officers charged in Ankara participated in the research which was performed as survey application. The data obtained were analysed with parametric and non-parametric tests of t, analysis of variance, chi-square, Kruskal Wallis H and Mann Whitney U, besides with the basic techniques such as frequency and arithmetical mean. Obtained data were tested at the error level of.10. The findings showed that the police officers enrolled the programmes of Open Education Faculty in order to advance in their profession, obtain degree/rank and be a university graduate and the influences of the people on their enrollment were as follows respectively; their own preferences, their families, partners and superiors. Almost all the police officers said that they were decided to graduate from the programmes that they had enrolled and their families, partners and superiors considered their situation as positive. Participants stated that their individual expectations and expectations regarding the family, partners and superiors were met in considerable amount but on the other hand some important problems occured in meeting these expectations. Their satisfaction level regarding the facilities and services that were provided by Open Education Faculty was found out rather low. VII
Collections