Erzurum-Trabzon 1. sınıf karayolundaki `Kop geçişi heyalanın` ulaşım ve zemin problemleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, Erzurum - Trabzon birinci sınıf karayolu üzerindeki Kop geçişi heyelanının temel problemleri araştırıldı. İlk altı bölümde. Kop Heyelanı ve yakın çevresinin morfoloji ve yapısal öğeleri, hareketin biçim ve mekanizması, akan malzemenin genel özellikleri tanımlanmıştır. Sonraki dört bölümde; heyelanın üç ayrı seviyesinden seçilmiş olan örselenmiş ve örselenmemiş killi örneklerde, tane boyu dağılımı, atterberg limitleri, kompaksiyon, konsolidasyon, doğrudan kesme testleri gibi fiziki ve mekanik deneyler yer almaktadır. Son bölümde, mekanik testlerden elde edilen katsayı ve diğer zemin parametreleri kullanılarak sonuçların yorumu ve heyelan yerinde hareketin dengelenmesi için uygulanacak yöntemlerin seçimi yapılmıştır. Sonuç olarak, zemin emniyet faktörünün 1 civarında tutulması için uygulanacak en güvenilir yüzey ve yer-altı drenaj sistemi belirlenmiş ve bu karayolunun heyelan-alanından geçişine optimum çözüm olarak köprü önerilmiştir. ü SUMMARY In this study, landslide and foundation problems of the Kop Pass, on the first class Erzurum - Trabzon highway, have been investigated. In the first six chapter, geologic, morpologic and structural features of the Kop Landslide and the surrounding area, mechanism and mode of movement and general characteristics of sliding material have been described. The following four chapters include physical and mechanical tests, namely; granülometric analysis, atterberg limits, compaction, consolidation, direct shear tests applied an disturbed and undisturbed clayey samples collected from the three different horizons of landslide. In the last chapter, the properties and coefficients obtained from mechanical tests are used in interpreting the results and selecting the most feasible methods, to be applied at the Site, in order to stabilize slope movement. Consequently, a system of surfacial and sub-ground drainage is suggested as the most reliable technique for keeping the safety factor around 1 and construction of a bridge is decided to be the optimum solution for the highway.
Collections