Süreç teiminde ölümsüzlük düşüncei
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı süreç teizminde vücut bulan objektif ölümsüzlük konusunu incelemektir. Bu tez bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde süreç teizmi ve ölümsüzlük problemi genel hatlarıyla sunulmuştur. Birinci bölümde ölümsüzlük problemine genel bir bakış şeklinde, ruhun ölümsüzlüğü, yeniden dirilme ve kişisel kimlik konuları ele alınmıştır. Kişisel kimlik konusunun ölümsüzlük fikrinin temellendirilmesinde gerekli bir delil olması nedeniyle, bu konu daha detaylı bir şekilde incelenmiştir. Kişisel kimliğin neliği bağlamında hafıza ve beden kriteri üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde çalışmamızın asıl konusunu oluşturan süreç teizminin objektif ölümsüzlük konusu ele alınmaktadır. Önemli iki süreç düşünürü olan Whitehead ve Hartshorne'un objektif ölümsüzlük hakkındaki görüşleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Her iki düşünürde ölümsüzlüğün ferdi ölümsüzlük şeklinde olmayıp, Tanrı'nın hafızasında sonsuza kadar hatırlanmayı içeren bir şekilde olacağı konusunda hem fikirdir. Aralarında çok az bir farkın olduğunu gördüğümüz çalışmamızda ayrıca Hartshorne'a açısından objektif ölümsüzlüğün ferdi ölümsüzlüğe nazaran daha kesin olduğu görüşüne rastlamaktayız. Yine ikinci bölümde bu iki düşünürün ruh-beden bütünlüğü, kişisel kimlik, yeniden dirilme ve sosyal ölümsüzlük konusundaki görüşleri değerlendirilmiştir.Üçüncü bölümde Whitehead ve Hartshorne'un objektif ölümsüzlük fikrine yöneltilen eleştiriler yer almaktadır. Bu son bölümde, objektif ölümsüzlüğe yöneltilen eleştiriler, teistik, ahlaki ve felsefi itirazlar olmak üzere üç başlık altında değerlendirilmiştir. The purpose of this study is to examine the subject of objective immortality which is embodied in the process theism. This dissertation consists of an introduction and three chapters. In the introduction, the process theism and immortality problem has been presented in general terms. In the first chapter the subjects of immortality of soul, resurrection, and personal identity has been handled as a general view to the problem of immortality. Since the subject of personal identity is a necessary evidence to establish the idea of immortality, this subject has been investigated in more detail. The criteria of memory and body have been stressed on in the context of what constitutes personal identity.In the second chapter, the subject of objective immortality in the process theism, which constitutes main topic of our study, has been examined. Ideas of Whitehead and Hartshorne, who are two important process thinkers, about objective immortality have been evaluated. Both thinkers agree that immortality will not be as personal immortality, but it will be in a way that includes being remembered eternally by God. In our study, in which we see little difference between the two thinkers, we encountered that objective immortality is more absolute in comparison to personal immortality from point of view of Hartshorne. Again in the second chapter, the ideas of the two thinkers about mind -body integrity, personal identity, resurrection, and social immortality have been evaluated.In the third chapter the criticisms directed to the idea of objective immortality of Whitehead and Hartshorne take place. In this last chapter, criticisms directed to objective immortality have been evaluated under three headings as theistic, ethic, and philosophical objections.
Collections