10-12 yaş grubu çocuk istismarı ebeveyn ve çocuk bilgilendirme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, ilkokul üç, dört, ve beşinci sınıflarda okuyan 10, 11 ve 12yaşlarındaki çocuklar ile ebeveynlerinin istismar (fiziksel, duygusal ve cinsel) konusuhakkında ne bildiklerini görmek ve araştırmacı tarafından hazırlanan eğitiminbilgilendirmeninetkili olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda10, 11 ve 12 yaşlarındaki çocuklar (n = 43) ve bu çocukların ebeveynlerinden (n = 43)veri toplanmıştır. Veri toplama işlemi sırasında öncelikle hem çocuklara hem deebeveynlerine istismar ölçeği uygulanmıştır. Daha sonra çocuklara, istismarkonusunda sözel bir eğitim verilmiş, ebeveynlere ise eğitici bir broşür dağıtılmış veokumaları sağlanmıştır. Sözel şekilde ve broşür olarak verilen eğitimin ardından heriki gruba tekrar istismar ölçeği uygulanmıştır. Veri toplama işlemi, araştırmacıtarafından geliştirilen ve 16 maddeden oluşan bir istismar ölçeği ile yapılmıştır.Yapılan analiz sonucunda hem çocukların hem de ebeveynlerin istismara ve olasısonuçlarına ilişkin görüşlerinin anlamlı oranda değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.Katılımcıların istismar ile ilgili varolan bilgilerinin gelişme gösterip göstermediğiortaya çıkartılmıştır. Elde edilen sonuçlar çocukların ve ebeveynlerinin istismarıntürleri, nedenleri, bireyin ilişkileri üzerindeki etkileri ve birey üzerindeki etkilerikonusunda bilinçlendiklerini göstermektedir. The main purpose of this study was to find out what children and theirparents knew about abuse (physical, emotional and sexual) and if theeducation-information given by the researchers was effective. The study wascarried out with primary school children aged 10, 11 and 12 studying 3rd, 4thor 5th grades. Data was collected from children aged 10, 11 and 12 (n=43) andtheir parents (n=43). Firstly, the abuse scale was applied to either children andparents during data collection procedure. And then, children were informed byan oral presentation . Educative brochures were given to parents and they weremade to read the brochures. Following education given by oral presentationand educative brochures, abuse scale was applied to either children and parentsagain. Data collection procedure was carried out by an abuse scale consisted of16 items which was improved by the researchers. Statistical analysisdemonstrated that thoughts of either children and parents about abuse andpossible outcomes changed statistically significant. It was revealed whether theparticipants knowledge about abuse improved. The results showed that eitherchildren and parents became more conscious about types and reasons of abuseand effects of abuse on individuals? relations and individuals.
Collections