Türkiye`de 2007 genel seçimleri öncesinde siyasal partilerin internet kullanımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye'deki siyasal partilerin 2007 genel seçimleri öncesinde intenet kullanımları parti web sayfaları merkeze alınarak incelenmiştir. Seçilen partilerin web sayfaları iki aşamalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde 1- 30 Ocak 2007 tarihleri arasında parlamento yer alan ya da parlamento dışındaki partiler arasından seçilen Ak Parti, CHP, MHP, DSP, DYP, ANAP, İP, ÖDP, BBP, SP, GP'nin web sayfaları biçimsel özellikleri, içerikleri ve retoriksel özelliklerini kapsayan üç kategori bağlamında içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde seçime katılma kararı alan Ak Parti, CHP, DP, MHP, ÖDP, İP, GP'nin web sayfaları 16 Haziran- 22 Temmuz tarihleri arasında ilk araştırma da oluşturulan kategoriler temel alınarak içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Bu çalışmada Türkiye'deki siyasal partilerin, politik iletişim aracı olarak internet kullanımları incelenmiştir. Modern siyasal hayatın vazgeçilmez parçalarından biri olan siyasal partilerin 22 Temmuz 2007 tarihinde yapılan genel seçimler öncesinde, seçim kampanyası kapsamında yeni olanaklar sunan interneti nasıl kullandıkları araştırmanın temel noktasını oluşturmaktadır. Yeni iletişim teknolojileri içerisinde kabul edilen internetin diğer iletişim teknolojilerinden farklı olarak bünyesinde barındırdığı etkileşim olanağının Türkiye'deki partiler tarafından seçim döneminde, seçmen ile iletişim kurmada nasıl ve ne kadar kullanıldığı, bununla birlikte partilerin interneti demokratik sürece katılım ve demokratik kültürü destekleme açısından kullanım biçimleri ve seçim kampanyası unsuru olarak kullanım tarzları araştırma kapsamında incelenmiştir. This study has been examined according to political parties' internet usage as web sites usage before the general election of 2007 in Turkey. Web sides of the chosen parties has been examined in two stages; at the first part of the investigation web sides of the parties that take part in the parliament or the parties which are out of the parliament AKP, CHP, MHP, DSP, ANAP, İP, ÖDP, BDP, SP, GP from 1st January to 30th January 2007 are examined depend upon three categories that include formal features, contents and rhetorical features by using content analysis method.At the second part of the investigation the web sides of the parties that decided to join the election AKP, CHP, DP, MHP, ÖDP, İP, GP are examined according to categories that formed at the first investigation by using content analysis method between 16th June and 22nd July 2007.In this study Turkey's political parties internet usage as a political communication device is examined. The main point of the investigation is how the political parties-which are indespensable part of modern political life-use the internet that offers new chances about election companies before the general election in 22nd of July 2007. Apart from the other communication technologies new communication technology internet accommodated different interaction possibilities and in this investigation how and how much internet is used for communicating with electors in the election time, and in addition to this the usage of internet for participating democratic process and for supporting democratic culture and usage as an election company is examined.
Collections