Erzurum ovası`nın tarımsal amaç dışı kullanım durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Erzurum Ovası'nın tarımsal amaç dışı kullanım durumunu ortaya koyabilmek düşüncesiyle ele alınan bir çalışmadır. Ovanın işgal durumu, ovanın içerisinden geçmekte olan karayollarından üçünün güzergahları seçilerek tespit edilmeye çalışılmıştır. Son 25 yıldaki işgaller gözönüne alınmıştır ve bu dönem de ikisi on yıllık ve biri de beş yıllık olmak üzere üç dilime ayrılarak incelenmiştir. İşgali gerçekleştiren kuruluşlar, özel, kamu ve yerel kuruluşlar olmak üzere üç grupta toplanmıştır. İşgallere ilişkin veriler (kuruluşun çeşidi, adı, yerleştiği yer ve kapladığı alan, bulunduğu aşama, arazinin kuruluşa tahsis yılı gibi bilgiler) çeşitli plan, proje, rapor, karar vb. belgeler incelenerek toplanmıştır. Bu bulgular arazi kullanma nitelik sınıfı haritaları üzerine aktarılarak, işgal edilen arazilerin sınıflan da saptanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; en büyük işgalin Erzurum-Iiıca karayolu güzergahında ve kooperatifler aracılığı ile konutlar biçiminde gerçekleştirildiği saptanmıştır. Beş yıllık son dönemdeki yerleşimlerin, önceki dönemlerdekinden çok daha yoğun olduğu görülmüştür. îşgal edilen arazilerin tümünün toprak işlemeli tarıma elverişli iyi nitelikli araziler (tarlalar) olduğu ve I. sınıf arazideki işgalin, II. sınıf arazideki işgalden bir kaç kat daha fazla olduğu kaydedilmiştir. 11 SUMMARY The Occupation of Erzurum Plain (Misuse of the Lands) The objective of this study was to detect the degree of occupation of Erzurum Plain because of settlements. For this purpose, the route of two main highroads passing through the plain were choosen as base study area. Last 25 years was taken as a period of occupation. The structures settling down in the area were grouped such as; the private (mostly industrial), the public and the local (mainlycooperatives) buildings. The documents required were gathered from several plans, projects, reports and maps prepared by State and Municipality. The collected data, such as; kind of structure, place and time of occupation, area covered and so on, were transferred onto the land use capability classification maps. The results showed that the largest occupation appeared along the Erzurum-Ihca highway and cooperatives constructed a lot of buildings on this route. The rate of occupation of last five years was greather than those of two decays. All of the lands occupied by various enterprises are suitable for cultivation. An other word, they are mostly first (I.) class of land according to land use capability classification system.
Collections