Türk sinemasında taşra ve çocuğun temsili: Kasaba (1997), Masumiyet (1997) ve Beş Vakit (2005)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezde Kasaba (Nuri Bilge Ceylan, 1997), Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1997) ve Beş Vakit (Reha Erdem, 2005) filmlerinde Türkiye'nin kültürel iklimine ait önemli bir kavram olan taşra, çocuklukla ilişkisi bağlamında analiz edilmiştir. Taşra, bu filmlerde üç farklı coğrafi birimde ele alınır; kasaba, kent ve köy. Taşra hem geniş hem dar anlamlarıyla ve aile, ev, aidiyet, yoksulluk, arabesk ve din gibi birbirinden farklı kültürel izlekler bağlamındaki temsil biçimleriyle incelenir. Türk sinemasının 1990'lar ve 2000'lerde yapılmış bu üç filminde taşra ve çocukluk ilişkisinin okunabileceği diğer kavramlar ise doğa ve zamandır. Bu filmler Türkiye'de yaşanan kent, köy, taşra ve taşralılık gibi toplumsal meseleleri gözlemleyebileceğimiz bir alan sunmakta ve bu meseleleri eleştirerek seyirciye farklı düşünme biçimleri önermektedir. In this thesis, province as a cultural concept analized through its relation between childhood in these films: Kasaba (Nuri Bilge Ceylan, 1997), Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1997) and Beş Vakit (Reha Erdem, 2005). Province is examined as three different geographical spaces; town, city and village. The concept analized through its wide and narrow meanings and with some cultural themes like; family, home, belonging, poverty, arabesque and religion. In these three Turkish films, produced in 90?s and 2000?s, other fields which the relation between province and childhood presented are nature and time. These films, give us a field which we can observe the social issues in Turkey like city, village, province, provincial and with their critical approaches, they propose the audience to consider these issues in a different point of view.
Collections