İ.S. I. yüzyıl Roma dünyasındaki yeri, içeriği, alımlanması ve olası işlevleri çerçevesinde Flavius Iosephus`un Contra Apionem adlı eseri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İ.S. I. y.y.'da Kudüs'ün önde gelen Yahudi ailelerinden birine mensup Flaviusİosephus Roma'da Flavius Hanedanlığı'nın hamiliğinde Yunanca olarak Yahuditarihi ve kültürü hakkında toplamda 30 cilde ulaşan dört eser kaleme almış veeserleriyle Yahudilik, erken dönem Hıristiyanlık ve Roma İmparatorluğu'ndakültürel etkileşim konularında önemli bilgiler sağlamıştır. Son eseri ContraApionem'in tüm eserleri arasında özel bir yeri vardır, İosephus bu eserde, kavmininYunanlıların göreceli yeniliği karşılaştırmasıyla kanıtlamaya giriştiği eskiliğiüzerinden Yahudiliğin bir din ve felsefe olarak savunusunu yapmaya çalışmış vekavmine yapılan karaçalmalara cevap vererek, Yahudilerin kimliği ve yaşayışınıkaleme almıştır. Uzmanlık çalışmamızda Flavius İosephus'un Contra Apionem adlıeseri, ortaya çıktığı kültürel ve politik ortamın tanıtımı, yazarının yaşamı ve eserinsunumu, odaklaması, alıcısı, alımlanması ve olası işlevleri çerçevesinde tartışılmıştır.Roma'da Yahudiliğe ihtida fenomeni üzerinde eserin temel işlevlerinden biri olmasısavıyla özellikle durulmuştur. Flavius Iosephus, a first century Jewish author of priestly and royal ancestry, livingin Rome under the protection of Flavian Dynasty had written thirty volumes aboutJudean history and culture in Greek which provide valuable insight into thebackground of Judaism, early Christianity and the cultural interaction in the Romanworld. His last work, Contra Apionem, has a special value; in his last work Iosephusintented to write a defence of Judaism as a classical religion and philosophy bystressing its antiquity against the relatively more recent traditions of the Greeks andrepresent his people?s nature and character by giving answers to the calumnies. Inour study, first the cultural enviroment which Contra Apionem was written isexamined, secondly the life of Flavius Iosephus is recited and lastly Contra Apionemis examined by its audience, perception, focalization, presentation, roles andprobable functions. Conversion to Judaism in Rome is discussed as one of the mainfunctions of the work.
Collections