Yabancı dil öğretiminde yaratıcı yazmanın başarıya ve yazılı anlatıma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, dilin temel işlevlerinden hareketle, dilbilimin ortaya koyduğu kuramsal temellerin yabancı dil öğretimindeki etkin yansımalarını içeren, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninin oluşturduğu Avrupa Dil Gelişim Dosyası Projesi A2 düzeyi yazılı anlatım becerisinin yaratıcı yazma yaklaşımı açısından geliştirilmesini amaçlamaktadır.Nitel ve nicel araştırma boyutuna sahip olan çalışma, İzmir Ekonomi Üniversitesinde öğrenim gören A2 düzeyi lisans öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çalışma, Avrupa Dil Gelişim Dosyasının kavramları tümel değerlendirme, öz değerlendirmeyi kapsayan yaratıcı yazma süreci oluşumlarının nicel olarak ön test ve son test istatistiksel değerlendirilmesini içermektedir. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin ölçülmesi amacıyla yine ön test ve son test olarak Avrupa Dil Gelişim Dosyası A2 düzeyi yazılı anlatım öz değerlendirme ölçeği uygulanmıştır. Nitel açıdan ise, A2 düzeyine uygun olarak geliştirilmiş yazılı anlatım çalışmaları, ALTE onaylı Perugia Üniversitesi CELI 1 A2 düzeyi yazma ölçeği kullanılarak ön test ve son test olarak değerlendirilmiştir.Çalışmanın nicel sonuçlarının, öğrencilerin yazma süreçlerini ve yeterlik algılarını etkin hale getirdiği görülmüştür. Nitel sonuçlar ise öğrencilerin A2 düzeyine uygun olarak oluşturdukları yazılı anlatım ürünlerinde dilsel gelişim gösterdiği ortaya çıkmıştır. This study is presented in this dissertation, aimed at evaluating, A2 level Writing Ability based on creative writing approach of European Language Portfolio in Common European Framework, which implies efficient reflections of Linguistics in foreign language teaching according to the fundamental functions of language.The study which has traits of quantitative and qualitative research, is carried out with the partecipation of A2 level graduate students of İzmir University of Economics. The study contains the quantitative statistical evaluation of pre and post test in creative writing processes which include the notions of European Language Portfolio: self assessment and portfolio assessment. With the aim of qualitative evaluation of the competence perception of A2 level writing ability of learners, A2 level writing ability of the checklist of European Language Portfolio is also applied, as pre and post test.Written narrative works, which are developed according to A2 level, are evaluated with Perugia University A2 Writing Scale certified by ALTE.Quantitative results of the study suggest that the writing processes and the competence perception of learners became effective. Also qualitative results signify that the learners, after performing their narrative written works in A2 level, developed their linguistic competence.
Collections