Tıp akademisyenlerinin elektronik dergi ve veri tabanı kullanımları: Mersin Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgiye duyulan gereksinimin giderek artmasıyla birlikte bilgi iletişim teknolojilerinin giderek yaygınlaşması, elektronik yayıncılığın hız ve büyük bir ivme kazanmasına neden olmuştur. Bilimsel elektronik dergi yayıncılığının gelişmesindeki en büyük etkenlerden biri de akademisyenlerin güncel bilgiye hızlı bir şekilde erişme gereksinimleridir. Bu çalışmada güncel ve hızlı bilgi gereksiniminin en yoğun olduğu kullanıcı gruplarından tıp akademisyenlerinin elektronik dergi ve veri tabanlarını kullanımları incelenmiş ve özellikle Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi akademisyenlerine yönelik olarak bir inceleme üzerinde yoğunlaşılmıştır. Araştırmamızın bulguları 2007 yılında Cihan Doğan tarafından Hacettepe Üniversitesinde yapılan benzer bir çalışmanın bulguları ile karşılaştırılmış, aralarındaki benzerlikler ve farklılıklar vurgulanarak bir değerlendirme yapılmıştır. Bu karşılaştırmalı değerlendirme aşaması sonucunda ?Tıp akademisyenlerinin e-dergi ve veri tabanı kullanma özellikleri çalıştıkları üniversiteye bağlı olarak değişiklik göstermez? şeklinde olan ana hipotezimiz doğrulanarak kanıtlanmıştır.Eldeki bulgular ışığında Mersin Üniversitesi Kütüphanesi hizmetlerinin gelişimine yönelik öneriler sunulmuştur. Today information needs are increasing greatly besides the increasingly spreading information and communication technologies. These two caused acceleration and rapid development of electronic publishing. One of the most important factors effecting the development of academic electronic journal publishing is the needs of faculty to access up-to-date information in a speedy manner. The present study investigates the usage of electronic journals and databases by medical faculty members who are one of the user groups needing current information rapidly. This study concentrates particularly on Mersin University Medical School Faculty. The findings of this study are compared with the findings of a similar study by Cihan Doğan who investigated the same topic in Hacettepe University Medical School faculty in 2007. The similarities and differences between the two studies are explored and stressed. The main hypothesis which is ?The characteristics of the usage of electronic journals and databases by medical faculty do not demonstrate any difference according to the faculty?s attended university? is verified and proved following the comparative evaluation stage.In the light of the findings, suggestions for the improvement of Mersin University Library services are presented.
Collections