Benzin motorlarında benzin-alkol karışımlarının yakıt olarak kullanılması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Denemelerde, dört zamanlı, dört silindirli bir benzin motoru kullanılmıştır. Benzine % 10, % 20, % 30, % 40 oranlarında alkol karıştırılarak motora ait karakteristik değerlerden moment, yakıt tüketim zamanı,egzoz ve emme sıcaklıkları ile egzoz emisyon değerleri ölçülmüş, metin içerisinde verilen bağıntılarla efektif güç, özgül yakıt tüketimi, efektif ve volumetrik verimler ölçülen değerler kullanılarak hesaplanmıştır. Denemeler sırasında motor üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Benzin-alkol karışımlarının kullanılmasıyla elde edilen değerler motorda sadece benzinin yakıt olarak kullanılmasıyla alınan orijinal değerlerle karşılaştırılmıştır. Alkol-benzin karışımının kullanılması ile motor gücü, momenti, egzoz sıcakları ile emilen hava sıcaklıkları azalırken, efektif verim ve özgül yakıt tüketim değerleri artmıştır. Gaz kelebeğinin 1/4 oranında açık olduğu konumda motorun çalışmasında bazı düzensizliklerle karşılaşılmıştır. Egzos emisyon miktarları genelde azalmasına rağmen sağlıklı karar verebilmek için daha hassas cihazlarla ilave çalışmaların yapılması gerekmektedir. II SUMMARY In this study, a four cylinders gasoline engine with four strokes was used. Blending alcohol with gasoline at a ratio of 10, 20, 30, 40 percent respectively, the engine characteristic values such as power, moment, specific fuel consumption, effective efficiency, volumetric efficiency, exhaust and inlet temperature, and exhaust emission values were measured or calculated with given equation. During the experiments, any modification on the gasoline engine wasn't made. The values obtained from the using of gasoline alcohol blending in the engine were compared with original values obtained from the use of only gasoline in the engine. As a result of the using gasoline-alcohol blending; while engine power, moment, exhaust temperature and inlet air temperature were decreased, effective efficiency and specific fuel consumption were increased. At the position of opening gas throttle valve 1/4 ratio, some irregularities were observed in the engine operation. Although emission extent decreases usually, to take more accurate decision, additional studies with more sensitive equipment are needed.
Collections