Kur`an`ın Hz. Peygamberi eğitme sürecinde temel belirleyenler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Hz. Muhammed'in Kur'an tarafından eğitilme süreci ve bu ?sürece etki eden temel belirleyenler ele alınmaktadır.?Hz. Muhammed'in risalet öncesi ve sonrası eğitimi araştırılmış risalet öncesi ?kendini eğitmesindeki faktörler ve bu eğitimin risalet sonrasındaki boyutu Kur'an'ın ?Onu nasıl eğittiği araştırılmıştır. ?Çalışma Giriş ve 3 bölümden oluşmaktadır. Girişte çalışmanın amacı, önemi ve ?araştırmanın yöntemine kısaca değindikten sonra eğitimi mümkün kılan saf, rasyonel ve ?vicranî yapı başlığı altında Hz. Muhammed'in risalet öncesi eğitiminde temel belirleyen ?olarak fıtrat ve hanif kavramlarına yer verilmiştir. Ayrıca bu kavramların Hz. ?Peygamberin eğitimi ile ilişkisi araştırılmıştır. ?Birinci bölümde vahiy yoluyla eğitimin anahtar terimleri olarak ?değerlendirdiğimiz kitap, iman, ümmi, ayet, teakkul, tedebbür, tefekkür, hikmet, ?muhkem ve müteşabih konuları üzerinde durulmuştur.?İkinci bölümde vahiy, vahyin epistemolojik ve ontolojik anlamda eğitimdeki ?rolü, risalet öncesi eğitimle risalet sonrası eğitimin bütünselliği, bu eğitimin sosyolojik ?boyutu, hitabın içeriği(ideal), muhatabın konumu(reel) ve bireysel-toplumsal yapılanma ?süreci araştırılmıştır.?Üçüncü bölümde ise ilk ayetlerle beraber Hz. Peygamberin Kur'ani eğitime tabi ?tutulması, Mekkî ve Medenî ayetlerle eğitimi Kur'an pasajlarından örneklendirilerek ?ele alınmıştır.? Mohammed?s educational process by Qur?an and the leading ?determinants affecting this process are discussed in this study. ?Mohammed?s education before and after prophethood is probed. His pre-?prophethood self educational factors and the dimensions of this education in pro-?prophethood era as well as how Qur?an educated Him is researched.?The study is comprised of an Introduction and 3 parts. Following a brief ?touch in introduction on the objective, importance and research method of the study, ???fıtrat? and ?hanif? concepts enabling the education allowed as leading determinants ?for Mohammed?s pre-prophethood education under the title ingenuous, rational and ?conscientious structure. Additionally, the relationship of these concepts with Prophet?s ?education is probed.?The first part is emphasized on the topics of ?kitap?, ?iman?, ?ümmi?, ???ayet?, ?teakkul?, ?tedebbür?, ?tefekkür?, ?hikmet?, ?muhkem? and ?müteşabih?, ?which we evaluated as the key terms of the education by revelation.?The following topics have been researched in the second part: the ?revelation, the role of revelation in education within epistemological and ontological ?senses, holism of before and after prophethood education, sociological dimension of this ?education, context of eloquence (ideal), position of interlocutor (real) and individual- ?social structural process.?In the third part; Prophet?s education based on Qur?an through the ?initial verses, his education through Meccan and Medinan verses are discussed with ?exemplified excerpts from Qur?an.?
Collections