Uluslararası hedef pazar seçimi ve uluslararası pazarlara giriş stratejileri : Azerbaycan Devlet Petrol Şirketi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme süreciyle beraber yeterli kaynak ve birikimlere sahip olanişletmelerin ulusal pazarlardaki faaliyetlerine ek olarak uluslararası pazarlara yönelmeeğilimi yaygınlaşan bir trend haline gelmiştir. Bu nedenle de artık hemen hemen bütünişletmeler uluslararasılaşma sürecinin önemini kavramış ve bu sürece dâhil olmaçabalarını sergilemeye başlamıştır. Gelgelelim bu sürece dâhil olmak için sahip olunmasıgereken yetenekler, bütün işletmelerde var olacak kadar basit olgular değildir.Uluslararası pazarlara yönelmek isteyen işletmelerin ilk önce hedef pazar seçimiiçin kapsamlı bir araştırma yapması gerekmektedir. Bu araştırmaya uluslararasıpazarlamaya etki edebilecek çevresel faktörlerin analizi, pazar bölümlendirme çalışması,hedef pazar belirleme stratejisinin belirlenmesi gibi birçok konu dâhildir. Daha sonra isehedeflenen pazara giriş için optimal giriş stratejisinin doğru bir şekilde belirlenmesigerekmektedir.Bu çalışmada yukarıda değinilen konulara ışık tutmak amacıyla uluslararasıpazarlarda hedef pazar belirleme sürecinin işleyişine dair teorik bilgiler verilmiş, ikincibölümde ise hedef pazar belirlendikten sonra, bu pazara girmek için işletmenin hangialternatif giriş stratejilerini kullanabileceği anlatılmış ve bu karar sürecine ilişkinliteratürde var olan teoriler hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Çalışmanın son bölümündeAzerbaycan Cumhuriyeti Devlet Petrol Şirketi'nin uluslararası pazarlara giriş sürecianaliz edilmiş ve teorik kısımdaki bilgileri destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır. In todays globalized world there is a tendecy that businesses, with enoughsource and savings beside their activities in national market are willing to participatein international markets, too. That is why almost all businesses have understood theimportance of global market and attempts to take a role in this process. In order to beable to participate in this process businesses should have several required skills thatare not common for all of them.Businesses should make a comprehensive research for choosing its targetmarket before entering to internationaal market. This research includes severalsubjects like analysis of environmental factors that may affect internationalmarketing, market segmentation research, determination of target market definingstrategy. Also determination of optimal entrance method is required in order to entertargeted market.First part of this thesis covers theoretical information about the process ofdetermining target market in international markets, second part discusses alternativeentry methods that might be used to enter determined target market and existingtheories related to this decision process. Last part of research analyzes theinternational market entry process of State Oil Company of Azerbaijan Republic andit was concluded that research results supports existing theories.
Collections