James Joyce`un a Portrait of the Artist as a Young Man, Zadie Smith`in White Teeth eserlerinin sömürgecilik sonrası yaklaşımla incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez sömürgecilik sonrası yaklaşım çerçevesinde Joyce ve Smith'in eserlerinin nasıl bir diyalog içinde olduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Joyce, A Portrait of the Artist As A Young Man'de çoğulcu bir toplumu idealize ederken, Smith White Teeth'te çoğulcu toplumda karşılaşılan problemleri de ele alır. A Portrait of the Artist As A Young Man (1916) ile White Teeth'in (2000) basım yılları arasında neredeyse bir yüzyıl fark olmasına rağmen, her iki eserde de sömürgeciliğin beraberinde getirdiği sorunlar ele alınmaktadır. Her iki romanda da, iki kültür arasında sıkışmış hisseden, arada kalmış karakterler vardır. Aradakalmışlık yabancılaşmayı beraberinde getirir. A Portrait of the Artist As A Young Man'de İngiliz ve İrlanda kültürleri içiçe geçmiştir. White Teeth'te sömürgecilik sonrası Londra çok kültürlü Britanya için olay yeridir. Her iki romanda da geleneksel milliyetçi karakterler ile etnik kimliklerinin sıradan bir biçimde algılanmasına karşı çıkan, geleneklere uymayan karakterler vardır. Geleneksel milliyetçiler ulusal geçmişlerine hayranlıkla bakarken, düzene uymayan karakterler milli geçmişten uzak bir yaşam sürmek için uğraşırlar. Bu tez iki bölümden oluşmaktadır. Giriş'te sömürgeci söylemin ne olduğu ve otorite ile güç kavramlarıyla nasıl işlerlik kazandığı kısaca tartışıldıktan sonra, Edward Said, Frantz Fanon ve Homi Bhabha'nın kuramları tanıtılmıştır. The aim of this thesis is to analyse A Portrait of the Artist As A Young Man and White Teeth within the framework of postcolonial literary theory and show how Joyce's and Smith's works are in dialogue with each other. Although A Portrait of the Artist As A Young Man (1916) and White Teeth (2000) were first published at different times, both works deal with issues which are related with colonialism. In both novels, there are `inbetween' characters, who feel torn between two cultures. Inbetweenness brings about alienation. In A Portrait of the Artist As A Young Man, English and Irish cultures are intertwined. In White Teeth, postcolonial London is the setting for multicultural Britain. In both novels, there are conventional nationalists and nonconformist individuals, who try to rebel against the conventional perception of their ethnic identity. While conventional nationalists look up to their national past, nonconformist individuals strive to live a life which is free from national past. This thesis consists of two chapters. In the Introduction, the theories of Edward Said, Frantz Fanon and Homi Bhabha are introduced after a brief discussion of what colonial discourse is and how it functions in relation to the concepts of authority and power. The first chapter entitled
Collections