TOBB ETÜ hazırlık sınıfı öğrencilerinin ödevlere karşı tutumu ve verilen ödevlerin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı TOBB ETÜ Hazırlık Okulu öğrencilerinin ödevlere karşı tutumlarının ne yönde olduğunu ve ödevlerin öğlencilerin sınav başarılarına kayda değer bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu bağlamda, 2011-2012 öğretim yılında TOBB ETÜ Hazırlık Okulu'nda eğitim alan 286 öğlenciye ve eğitim veren 23 okutmana anket uygulaması yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin AP puanları ile akademik başarı notları ve TOEFL ITP sınavı notları arasındaki ilişki hesaplanmıştır.Öğrencilerin ödevlere yönelik tutumları incelendiğinde anlamlı verilere ulaşılamamıştır. Elde edilen veriler öğrencilerin ödevlere karşı olumlu veya olumsuz tutumu vardır, demek için oldukça düşüktür. Bunun yanında, ulaşılan sonuçlarda, oranı az olmakla birlikte, akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin ödevlere karşı olumsuz, akademik başarısı düşük olan öğrencilerin ödevlere karşı olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. İkinci olarak, yapılan ödevlerin TOBB ETÜ Hazırlık Okulu Ölçme Değerlendirme Birimi tarafından hazırlanan sınav başarısına olumlu etkisi olurken, TOEFL ITP sınavına kayda değer bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Son olarak, öğrenci vc okutman görüşlerinin karışlaştırıldığı konularda küçük farklılıklar olsa da genel olarak düşüncelerin birbirlerine paralel olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of the present study is to investigate TOBB ETU Preparatory School students' attitudes to homework and find if there is a significant relation between homework completion and exam success. To this end, two questionnaires were conducted. One of them was for the students at TOBB ETU in the academic year of 2011-2012 and the other one was for the instructors working for TOBB ETU. 286 students and 23 instructors participated in the questionnaires. Additionaly, the affect of students' AP grades on exam grades and TOEFL ITP grades were calculated.The results failed to show a meaningful data about the students' attitudes towards homework. Moreover; although the percentage was very low, academically successful students had a poor attitude towards homework, but students having low academic success had a better attitude. Furthermore, while the homework had a positive effect on the exam grades prepared by TOBB ETU Testing & Evaluation Office, it did not have a significant effect on TOEFL ITP exams. Lastly, the results of the questionnaires showed that; despite showing some incidental differences, students' and instructors' thoughts about homework were found to be parallel.
Collections