Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Karadeniz bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde okutulmakta olan Piyano dersinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunların tespit edilerek, bu sorunlara ilişkin öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır.Araştırma, durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırma olup, kaynak tarama ve anket uygulama yöntemleriyle hazırlanmıştır. Anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür.Araştırmanın evrenini Güzel Sanatlar Liselerinde piyano eğitimi alan müzik bölümü öğrencileri, örneklemini ise bölgesel özelliklerle ilgili ölçütler göz önünde bulundurularak Karadeniz Bölgesinden seçilen 6 GSL'nin 10., 11. ve 12. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 265 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın sonucunda; GSL'de piyano dersini etkileyen akademik ortamda eksiklikler olduğu, bu derse ait haftalık ders saatinin arttırılması gerektiği, öğrencilerin piyano dersine nasıl ve ne şekilde çalışmaları gerektiğini tam olarak bilmedikleri, piyano çalışırken teknik becerilerin ve yöntemlerin doğru uygulanmadığı, piyano repertuarının öğrenci seviyelerine göre hazırlanmadığı ve piyano öğretim programına uyulmadığı sonuçlarına ulaşılmış; daha etkili ve verimli bir piyano dersi öğretimine yönelik öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Sözcükler : Güzel Sanatlar Lisesi, Piyano, Piyano Eğitimi The aim of this research was to find out the problems that the students encountered in the piano lessons at High School Of Fine Arts and to offerre commendations to these problems.The research was a descriptive one which was based on the literature searching model directed to determine current situation and it was prepared by the methods of searching sources and applying questionnare. The result of the analyzed data collected with the questionnaires was converted into percentages and frequency tables.The population of the study consisted of the students who had training about piano in Department of Music in High School Of Fine Arts and the sample consisted of 265 students who were educated in the 10th, 11thand 12th grades chosen from six HighSchool Of Fine Arts in the region of Black Sea in Turkey considering there gional criteria.The results indicated that the academic environment effecting the piano courses were in sufficient, the weekly teaching hours of the course should be increased, how and in which ways the students should be practiced the piano were not known, by the way, the techniques and the methods were not applied correctly when practicing, the piano repertuar were not prepared according to the level of students, the syllabus about piano were not applied properly by theteachers. Inaddition, suggestions for teaching more efficient and effective piano courses were improved.Key Words : High School Of Fine Arts, Piano, Piano Education
Collections