Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Gökhan
dc.contributor.authorHassan, Hanan Mohammad Abdelghani
dc.date.accessioned2021-04-24T13:47:31Z
dc.date.available2021-04-24T13:47:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518382
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, oyun tekniği kullanımının ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Oyun tekniğinin İngilizce dersinde öğrencilerin yabancı dil öğrenim kaygısına etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı karma desen kullanılmıştır. Bu çalışma Niğde ili Merkez ilçesinde bulunan Atatürk Ortaokulu 7. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışmada yer alan 89 katılımcının 36'sı erkek 53'ü kızdır. Nicel veriler, `Yabancı Dil Öğrenim Kaygısı Ölçeği`ni (Baş, 2013) içeren anket kullanarak, nitel veriler ise gözlem formu ve görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel ve nitel analizlerin her ikisinden elde edilen sonuçlar oyun tekniğinin öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygısını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of using the game technique on reducing the anxiety level among foreign language learners. This study, which investigated the effect of game technique on foreign language learning anxiety in English course adopted mixed methods design, a combination of quantitative and qualitative research patterns. This study was carried out on students studying in the 7th grade of Atatürk Middle School in the central district of Niğde province. There were 89 participants, 36 of them were males and 53 of them were females. Quantitative data were collected with `Foreign Language Learning Anxiety Scale` (Baş, 2013), and qualitative data were collected through observation form and interview form as well. The result in both quantitative and qualitative analyses showed that game technique affected foreign language anxiety level of the students positivelyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyun tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yabanci dil öğrenme kaygisina etkisi
dc.title.alternativeThe effect of game technique on foreign language learning anxiety of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation language
dc.identifier.yokid10298994
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid661912
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess