Yozgat kırsal kalkınma projesinde teknik eleman ve çiftçi eğitiminin planlanması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmada, Yozgat ilinde 1991-1998 yılları arasında tamamlanması planlanan, bütçesi yaklaşık 40 530 000 ABD dolan olan ve IF AD (Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu) tarafından desteklenen Yozgat Kırsal Kalkınma Projesi'nde (YKKP) çalışan teknik elemanlarla projenin hedef kitlesi olan çiftçilerin proje ile ilgili eğitim çalışmalarının bir değerlendirilmesi yapılmış ve bu ve benzeri çalışmaların daha etkin yapılabilmesi için bir eğitim programı modeli ortaya konulmuştur. Çalışmada teknik elemanlar; yöneticiler, konu uzmanları ve teknisyenler, çiftçiler ise köy önderleri, önder çiftçiler ve diğer çiftçiler olmak üzere üçer gruba ayrılarak incelenmiştir. Araştırmanın verileri 1997 yılı Temmuz-Eylül aylan arasında anket yoluyla derlenmiştir. Anketler, teknik elemanlar grubunda tamsayım yöntemiyle, çiftçiler grubunda ise köy önderleri ve önder çiftçilerle yine tam sayım yoluyla, diğer çiftçilerle ise tabakalı tesadüfi örneklemeyle seçilen çiftçilere uygulanmıştır. Araştırmada, 144'ü teknik elemanlar ve 153'ü de çiftçilerle olmak üzere toplam 297 adet anket yapılmıştır. Sonuç olarak YKKP'de ve bundan sonra uygulanacak olan kırsal kalkınma projelerinde uluslararası kuruluşların teknik elemanları, bakanlık merkez örgütü yetkililerinin ve üniversitelerdeki uzmanların yöneticileri, yöneticilerin konu uzmanlarını, konu uzmanlarının teknisyenleri ve teknisyenlerin ise tüm çiftçileri eğiteceği bir `kademeli eğitim modeli` önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kırsal kalkınma projeleri, Yozgat Kırsal Kalkınma Projesi, teknik eleman ve çiftçi eğitimi, kademeli eğitim modeli. SUMMARY In this study training programs for both the farmers and the technical staff within the framework of Yozgat Rural Development Project which was planned to be implemented between 1991 and 1998, has a budget of 40 530 000 USD and supported by the IF AD (International Fund for Agricultural Development) was evaluated and a program planning model for the extension and in-service training was put forward. In the study, the technical staff was divided into three groups as the administrators, subject matter specialists and technicians and the farmers were also divided into three groups as village leaders, leader farmers and lay farmers. The data for the study was collected in July-September period of 1997 by questionnaire. The questionnaires were applied on the technical staff, village leaders and leader farmers on a total count basis and on lay farmers on stratified random sampling basis. The number of questionnaires was 297. 144 questionnaires were for the technical staff and 153 for farmers. In conclusion, a `gradual training model` was put forward which suggest that the administrators be trained by the experts in the Ministry, International Organizations and Universities, subject matter specialists by the administrators, technicians by the subject matter specialists and the farmers mainly by the technicians. Key Words: Rural development projects, Yozgat Rural Development Project, technical staff and farmer training, gradual training model.
Collections