Diyarbakır ili Merkez sağlık ocaklarında çalışan ebe ve hemşirelerin sağlık eğitimi konusunda bilgi tutum ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu arattırma, sağlık ocaklarında (Halk Sağlığı alanında) çalışan ebe, hemşireler ve ebe-hemşireleri n sağlık eğitimi konusundaki bilgi, tutum ve uygulamalarının belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırma kapsamına Diyarbakır il merkezindeki Dağkapı, Bağlar I nolu ve Bağlar II nolu, Şehitlik, Mardinkapı ve Yenikapı sağlık ocaklarında çalışan yüz hemşire, ebe ve ehe-hemsire alınmıştır. Veriler anket formu uygulanarak toplanmış, elde kodlanmış ve elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ki kare testi ve yüzde hesabı kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların sağlık eğitiminin eğitim gereksinimlerinin saptanması, eğitimin planlanması, eğitimin programlanması, eğitimin uygulanması ve eğitimin değerlendirilme¬ si aşaması ile ilgili olarak sorulan sorulara verdikleri istendik cevap oranında, unvanlarına, mezun oldukları eğitim kurumlarına ve halk sağlığı alanında çalışma yıllarına göre farklılıklar saptanmıştır. Buna karsın, sağlık eğitimi ile ilgili bir kursa katılıp katılmama durumlarının bu konudaki sorulara verdikleri istendik cevap oranında belirgin bir rol oynamadığı belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. SUMMARY This research has been done in order ta determine the knawledge, attitude and the application on the health education of the midwives, nurses, and midwife-nurses who have been working in the primery health çare center. The research has been applied to a hundred nurses, miduüves and midwi fe-nurses who have been «orking in Bağlar l, Bağlar 2, Şehitlik, Mardinkapı and Yenikapı primery health çare center of Diyarbakır. Data have been gathered by appliying the inquiry from, coded in hand and; the che square test and percent calculation have been used in the evaluation of the data obtained. Of the people joining the research in proportion to their desirable ansuıering the questions asked about determining the educational needs of the health, pragramming, application and evaluation of education, there have been fixed some differences according to their title, the schools they graduated from and the to their title, the schools they graduated from and their working periot in the field of Poblic Health. in contrast uıith that, it has been fixed that whether they attended a course related to health education hasn't played an important role in the proportion of their desirable answers to the questions on this issue. Some suggestions have been made in accordance with the results obtained from the research.
Collections