Uluslararası konaklama işletmelerinin bir büyüme stratejisi: Yönetim sözleşmesi-management contract ve Antalya bölgesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yönetim sözleşmeleri, uluslararası konaklama sektöründe en fazla görülen çalışma biçimidir. Dünya çapında marka imaj ma sahip olan büyük zincirlerden, kendi ülkesinde veya bölgesinde faaliyette bulunan bağımsız konaklama firmalarına kadar birçok işletme, hızlı ve daha az riskli büyüyebilmek için yönetim sözleşmelerini tercih etmektedirler. Bu sistemin tesis sahibine sağladığı en önemli avantaj, tesisin profesyonel bir şekilde işletilmesidir. Konaklama sektörü bir hizmet sektörü olmanın verdiği özellikleri taşımasının yanısıra, diğer hizmet sektörlerinden farklı özellikleri olan bir sektördür. Tesisin idare edilmesinden, pazarlanmasına kadar pek çok konuda, deneyim ve bilgi ön plandadır. Bu nedenle, gerek daha önceden turizm tecrübesi olmayan, gerek tesisin en uygun kullanımım ve pazarlanmasını amaçlayan kişi veya kuruluşlar yönetim sözleşmeleri yaparak tesisin işletmesini devrederler. Zincir işletme; tesise ismini verir, yönetim kadrosunu oluşturur, çalışanları seçer ve eğitir, işletim sistemini kurar, merkezi rezervasyon ağına tesisi dahil eder, kısaca tesisin idaresi için gerekli olan tüm işleri yapar. Ayrıca, dış ve iç mimari, ışıklandırma, oda dizaynı, yiyecek-içecek alanlarının düzenlenmesi gibi konularda tesisin kuruluş aşamasında danışmanlık hizmeti verir. Bu hizmetlerin bir çoğunu, zincir işletmeler kadar geniş kapsamlı olmasa da, bağımsız firmalar da sağlar. Yönetim sözleşmeleri, Türkiye konaklama sektöründe 1980'li yılların ortalarından itibaren görülmeye başlanmıştır. Bu yüksek lisans tezinde; bu sistemin Türkiye'de nasıl işlediği, hangi şartlarda sözleşmeler yapıldığı, sözleşmelerin neleri içerdiği, dünyada nasıl uygulandığı, yatırımcı ve işletmeci açısından ne gibi fayda ve sakıncaları olduğu gibi konular ortaya konulmaktadır. Araştırma, Antalya bölgesinde faaliyette bulunan uluslararası zincirleri kapsamaktadır. Antalya bölgesinin seçilme nedeni, uluslararası firmaların en fazla bulunduğu bölge olmasıdır. Anketlerin yüz yüze yapılması gerekliliğinden dolayı, ulaşım açısından da avantajlı olması diğer bir etkendir. tCYteSEKÖĞRITtilKüRÖUi MurftıtAitTÂCvmı MEnımi SUMMARY Management Contract is the most common operating way in the hospitality sector. Big chains having a worldwide trademark image and independent hospitality companies operating in their own country or region, prefer management contracts in order to enable a rapid and less risky development. The most important advantage that this system provides to the property owner is that the property is operated in a professional way. Hospitality sector, being a service sector itself, has different features apart from the service sector. Experience and knowledge is the leading factor in the management, marketing and other concepts. Thus, individuals and institutions, not having any tourism experience and aiming optimum usage and marketing of the property, turns over the management of the property by making management contracts. The chain company, names the property, establishes the managerial board, chooses the employees and trains them, establishes the managing system, includes the property in the central reservation systems; briefly, it does everything needed for the management of the property. In addition to this, it also gives consultancy service in the construction stage in external and internal architecture, illumination, room design, arrangement of food and beverage areas. Not so extensive but also independent firms provide most of those services. Management Contracts were first introduced to Turkish hospitality sector in the mid 1980s. In this master's thesis how this system works in Turkey, in which conditions those contracts are made, what the content of the contracts are, how it is applied in the world and what the advantages and disadvantages are, shall be put forward. This study includes international chains operating in Antalya region. The reason of choosing Antalya region as the research area is that there are many international chains in this region. Also another reason is that the accesibility to the properties let the questionnaire to be made by the face to face form. VI
Collections