İnsan kaynakları yönetiminde kıyaslama yaklaşımı ve Türkiye`deki uygulamalara ilişkin bir lan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vuı ÖZET 2000'li yıllarda dünya, her alanda, büyük bir değişim yaşamaktadır. İş dünyası ve işletmeler de bu büyük değişimden derinlemesine etkilenmektedirler. Son yılların hakim çevresel değişmeleri olarak ortaya çıkan küreselleşme, bilgi işleme ve haberleşme teknolojisindeki gelişmeler ve artan rekabetin yaratmış olduğu yeni durumlara uyabilmek, rekabet avantajlarını artırabilmek için çeşitli yeni yönetim kavram ve teknikleri ortaya çıkmakta ve uygulamaya konulmaktadır. Bu tez çalışmasında, 1990'h yılların başında, sürekli iyileştirmeyi öngören Toplam Kalite Yönetiminin ayrılmaz bir parçası haline gelen Kıyaslama Yönetimi, insan kaynakları yönetimi boyutuyla incelenmiştir. Aynca insan kaynakları yönetiminde kıyaslama yönetim tekniğinin Türk işletmelerindeki uygulamalarına ilişkin olarak gerçekleştirilen bir alan araştırması sunulmuştur. Çalışmada kıyaslama yönetim tekniğinin insan kaynaklan yönetim fonksiyonunda uygulama düzeyi, uygulamadan elde edilen kazançlar ve karşılaşılan sorunlar üzerinde durulmuştur. İnsan kaynaklan yönetiminde kıyaslama yönetimi uyguladıklannı ifade eden ve araştırmaya katılan Türk işletmelerinde, kıyaslama anlayışının ne olduğu, hangi unsurlannın yoğun uygulandığı ve mevcut insan kaynakları uygulamaları araştırılarak, bir sıralamaya tabi tutulmuştur. Araştırmanın yapıldığı işletmelerde konunun kısıtlı bir uygulama alanına sahip olduğu görülmüştür. Buna rağmen firmaların konuya eğilimleri ve sarfedilen çabalar umut vericidir. IX SUMMARY In the years 2000, the world is in process of a great change in every area. The business world and companies are also effected deeply from this great change. In order to adapt to new situations that has been created by developments on globalization, data processing and communication techniques which came to light as ruling marginal changes of recent years and also to increase competition advantages, various new management concepts and techniques crop up and put into practice. In the thesis study, Benchmarking Management Approach that has become in the beginning of the years 1990, an inseparable part of Total Quality Management which anticipates continuous improvement, has been examined with its dimension of human resources management. Also, an area survey that has been realized in relation with the practices of benchmarking management on human resources management, a research containing what their benchmarking mentality is, which elements are being implemented intensively and their present human resources practices, have been conducted and they were put in an order. In spite of the fact that the subject has a limited implementation in the companies where research has been conducted, the tendencies of companies towards the subject and the efforts spent on this matter are hopeful.
Collections