Rus turizm pazar analizi, Rus turist profili çalışması ve Antalya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vuı ÖZET Her yıl seyahat eden kişi sayısı ve tarizin harcamaları bakımından büyüyen dünya turizm pastasından ülkemizin de aldığı pay her geçen gün artırmaktadır. Baza pazarlar gösterdiği hızlı gelişim ve değişimler nedeniyle ilgi odağı haline gelmektedir. Bu karakteristiğe sahip pazarlardan biri de Rus Pazarı olup, bu pazar yılda 10 milyar Amerikan Doları (USD) civarında turizm amaçlı harcama potansiyeli, 1991 yılından itibaren gittikçe liberalize olarak büyüyen ekonomisi ve hızlı açılım gösteren siyasal, politik yapısı ile ülkemiz için de potansiyel turizm pazarı olarak önemli bir yer almaya başlamıştır. Bu pazar aynı zamanda Akdeniz çanağındaki bir çok ülkenin de dikkatini üzerine çekerek; ülkeleri doğru ürün yaratma, tanıtma, fiyatlandırma, satış ve denetleme konularında pazarlama stratejileri geliştirme yarışına sokmuştur. Rusya'nın pazar karakteristiğine genel olarak bakıldığında; iç dinamiklerinde var olan teknolojik birikim ve yüksek eğitimli hazır işgücünün, endüstrileşmede oldukça etkili olduğu görülmektedir. Bu durum nüfusun kırsal alandan kentlere hareket etmesine ve yeni sosyal sınıflar ortaya çıkmasına yol açmıştır. Sınırların açılması ile halk ulaşılabilirliği kolay turistik çekiciliği olan ülkelere yönelmiştir. Pazar öylesine hızla gelişmiştir ki ne Türliye Cumhuriyeti Devleti ne de özel sektör bu pazara yönelik bir strateji beUrleyemememiştir. Süreç devam ederken özellikle 1994 yılından sonra Rus Pazarından Antalya ve yöresine turizm hareketleri canlanmıştır. Ancak Rus turizm pazarının az tanınması; gerek müşteri beklentilerine uygun ürün planlamasında ve gerekse pazarlama anlayışında bazı sıkıntıları beraberinde getirmiştir. Oysaki günümüz turizm anlayışında; ürünün müşteri beklentilerine, pazarın karekteristiğine uygun olarak üretilmesi, çeşitlendirilmesi ya da farklı hale getirilmesi ve pazarlanması anlayışı ön plana çıkmıştır. Bu amaçla hedef pazarlar seçilerek bu pazarları demografik, coğrafik, sosyal, davranışsal bölümlere ayırma gereği doğmuştur. Bu bölümlendirmeyi yapabilmek tüketici eğilimlerini tespit etmek, beklenti ve ihtiyaçlarım belirleyebilmek o pazardaki tüketicileri tanımakla mümkün olabilmektedir. Çalışma bu düşünceden yola çıkılarak bu alanda az rastlanan profil çalışmalarına çeşitlilik kazandırmak amacıyla havayolu ile Rusya'ya dönüş yapan 690 Rus turiste anket uygulaması ve acenta yöntecileri ile karşılıklı görüşme (opinion survey) yöntemi ile yapılmıştır.IX Araştırma sonuçlan, Antalya ve yöresine gelen örneklem kapsamındaki Rus turistlerin %62' sinin kadın, % 38' nin erkek olduğunu, bölgeye gelen Rus turistlerin % 74,1' inin Moskova'dan geldiğini göstermiştir. Söz konusu turistlerin % 72.6' sının 21-50 arası yaş grubunda oldukları ve güneş-kum-deniz için bölgeyi tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlan, Rus turistlerin % 52,5'inin bir seyahat acentası organizasyonu ile bölgeye geldiğini ortaya koymuştur. Aynca bu sonuçlar Rus turistlerin bölgede ortalama 14 gün geceleyerek, 800 Amerikan Dolan civarında harcama yaptıklannı göstermiştir. Araştırma bulgulanndan anlaşıldığı üzere bölgeye gelen Rus turistlerin % 58' i bölgesel turlara katılarak çeşitli alışveriş yapmışlardır. Araştırma sonuçlan göstermiştir ki, Rus pazan ülkemiz için önemli bir pazar olup, gelecekte de hızla büyümesi beklenmektedir. Genel anlamda şunu söylemek mümkündür ki, Rus turistler aldıktan hizmetlerden memnundurlar. Ancak diğer ülkelerle rekabet koşullan hiç bir zaman göz ardı edilmeden gerekli tanıtım, kalite artırma ve ürün geliştirme çalışmalarına devam edilmelidir. ABSTRACT Our country has been gaining from World Tourism Market that is increasing traveler potential and tourism expenditures. Some markets had showed fast developing and changing so that brings to special attention. Russian Market is one of the same characteristics which its has every year around 10 billion American Dollars (USD) expenditure potential for tourism. Since 1991, economy is growing with as liberialize and fast developing with political anatomy has been taken importance as a potential tourism market for our country. This market also takes to notice on for many countries in Mediterranean Region. Countries had been forwarded to raise right product, promotion, pricing, sale, control and define to improve marketing strategies. As looking general aspect to the Russian market characteristic, be able to see technological saving and high educated potential workers been effect in industrialize, that action had caused the population motions from rural area to the cities and also new social classes accomplished. When the borders had been opened, that social classes members to be directed to the touristic attractive countries where are easy reachable. The market had been very fast developed therefore even Turkish Republic Government and private sector was unable to determine any strategie accordingly. While the period continuing, especially after 1994 from Russian market to Antalya and region with tourism motion to became active. However, Russian market rarely known; whether product planning in accordance with customer expectations and marketing understanding had been brought some discomforts together. Whereas in todays tourism understanding; products, produce according to customer expectations, market characteristics and product diversification or differentiation and marketing understanding had brought to the first state. With this aim, by choosen target markets to demographic, geographic, social, psychographic segments had been necessarily classified. To do this segmentation to be able to define consumer tendencies, expectations and needs is possible to be well known consumers in that market. The assignment had been prepared from this idea, with aim to contribute varieties of which has been rarely coincide with profile studies 690 Russian tourists and agency managers gone trough to the survey method.XI According to the survey result, it has been occurred that % 62 of the Russian tourist who visited Antalya and its region is female, % 38 is male, % 75 is from Moscow City, %72,6 is 21 between 50 age group, % 49,6 with spending 800 Usd in approximately 14 days. In addition, % 58 of the Russian visitors are joining city tours and shopping, especially buying souvenious. According to the assignment results is arise; Russian market is a very important market for our country tourism industry and has been expected fast developing in the future. In generally possible to say that Russian tourists are very satisfied from our services. However, the competition conditions never forgotten has to be continue to done necessary promotions, increasing quality and devoloping product engages.
Collections