Antalya`nın Alman turizm pazarının yapısı, sorunları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
viii ÖZET Turizmin hassas ve her an değişebilen yapısı itibariyle ülkelerin kötü imajları, ekonomik ve politik sorunları ülke içindeki destinasyonlan da olumsuz etkilemektedir. Turizmin değişen yapısıyla birlikte, ülke imajı yerine ürün ve marka imajı gelişmektedir. Böylece ülkelerdeki olumsuz gelişmelerin destinasyonlara daha az olumsuz etki etmesi amaçlanmaktadır. Türkiye'nin mevcut birçok sorunu varken, Türkiye'nin en büyük turizm merkezlerinden olan Antalya' nın Türkiye yapısı içerisinde değil de Antalya olarak bir imaj, hatta marka olması daha faydalı olacaktır. Böylece Türkiye merkezli olumsuz gelişmeler Antalya turizmini daha az etkileyebilecektir. Antalya işletme ve yatırım belgeli tesisleriyle turistlere hizmet veren bir turizm şehridir. Yine Antalya'da çok sayıda seyahat acentesi merkez veya şube olarak turistlere hizmet vermektedir. Turistler Antalya'ya genellikle yaz aylarında ve havayoluyla gelmektedir. Almanya yurtdışına en çok turist gönderen ülkelerden biridir. İki Almanya' nın birleşmesiyle artan işsizlik ve ekonomideki durgunluk bile bu isteği azaltamamıştır. Almanlar en çok İspanya'ya tatile gitmekle birlikte çevre bilinçleri de artmaya devam etmektedir. Bozulmamış bir çevre, temiz denizler Almanların tercihinde etkili olabilmektedir. Almanlar genellikle yaz aylarında yoğun olarak tatile çıkmakta ve kumsalları tercih etmektedir. Ekonomik zorluklar seyahat sürelerini azaltmaya başlamıştır. Almanya'da son yıllarda seyahat şirketlerinde birleşmeler başlamış ve birleşen bu şirketler kartelleşmiş bir yapıyı oluşturmuştur. Alman yurtdışı turizmi için gelecekten beklentiler genellikle iyimserdir. Antalya Türkiye turizminin en önemli merkezlerinden biridir. Bu çalışmada Antalya' nın turistik arz ve talep yapısı incelenmiş, Antalya'nın en büyük turistik pazarını oluşturan Alman pazarının yapısı, özellikleri irdelenmeye çalışılmıştır. Antalya' daki turistik tesislerin pazarlama stratejilerini, Alman pazarını kapsamlı bir şekilde inceleyerek şekillendirmeleri faydalı olacaktır. Çalışmada Antalya'nın arz ve talep yapısıyla ilgili rakamsal bilgiler eşliğinde Antalya pazarının yapısı tespit edilmeye çalışılmıştır. Yine Alman pazarı için yapılan bazı araştırmaların verileri ışığında Alman pazarı ayrıntılarıyla incelenmeye çalışılmıştır. Şüphesiz çalışma yeterli olmayabilir. Ancak Antalya'nın turizm sektörüne bir ışık tutması açısından faydalı olabilecektir. IX SUMMARY `THE STRUCTURE, PROBLEMS OF GERMAN TOURISM MARKET OF ANTALYA AND SOLUTION OFFERS` The weak images of countries, economic and politic problems effects the destinations in these countries in a negative way because of fragile and changeable structure of tourism. The product and brand image grows instead of country image by the changing structure of tourism. So the negative developments in countries probably have less negative effects on destinations. While Turkey has a lot of problems, it will be more useful if Antalya which is the biggest tourism centres of Turkey is considered as a image even a brand of Antalya instead of being considered in the structure of Turkey. So the negative developments originated Turkey have less effects on Antalya Antalya is a tourism city serving tourists with its business licensed and investment licensed establishments. There are also a great number of travel agencies giving service to the tourists as head offices or branches. Tourists come to Antalya generally in Summer and by airlines. Germany is one of the countries who send much more tourists abroad. Despite the unemployment and the recession in economy because of the union of the East and West Germany, they didn't reduce their will to go on holiday abroad. Germans develop their awareness of environment by means of going on holiday mostly to Spain. An undisturbed environment and a clean sea may be effective in Germans' preferences. Germans go on holidays especially in Summer and prefer beach holidays. Their economical difficulties reduce their period of holidays. In recent years corporations between travel agents in Germany have started and they have become to have cartel structures. The future expectations of German Tourism Abroad are optimistic. Antalya is one of the most important tourism centres in Turkey. In this study, the touristic supply and demand has been researched and the structure and characteristics of the German market has been thoroughly investigated. A comprehensive study of the German market will be beneficial in shopping the marketing strategies of touristic institutions in Antalya. In this study, the figures indicating Antalya's supply and demand made it possible to determine the structure of Antalya's market. Furthermore, the results of some researches on the German market attributed to a careful study of the German market. Undoubtedly, the study may not be sufficient. However it will be worthwhile to offer a solution to Antalya's tourism sector.
Collections