Elektronik ticarette pazarlama stratejileri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Hızla gelişmekte olan teknoloji ve bunun beraberinde getirdiği yenilikler her alanda olduğu gibi ticaret alanında da etkilerini yadsınamaz bir şekilde `elektronik ticaret` kavramım ortaya çıkarması ile sonuçlanmıştır. Elektronik ticaret konusunu inceleyen tezim üç ana bölümden oluşmaktadır. Öncelikle elektronik ticaret kavramının tanımı ve ilgili temel kavramlar anlatıldıktan sonra elektronik ticaretin sınıflandırılması, iş modelleri ve elektronik ticarette karşılaşılan engellere değinilmiştir, ikinci bölümde ise bankacılık sektöründe alternatif bir kanal haline gelmiş olan elektronik ticaretin bir uygulaması olan Internet bankacılığı kavramı ele alınmıştır. Internet bankacılığı üzerine yapılan çalışmalar bir yazın taraması ile incelendikten sonra, Internet bankacılığı modelleri ve Internet bankacılığından tüketici ve bankaların sayladığı faydalar açıklanmıştır. Ayrıca Türkiye'de Internet bankacılığının şu anki durumu ikincil veriler aracılığıyla incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde bir anket aracılığıyla toplanan veriler doğrultusunda, tüketicilerin Internet bankacılığına yönelik tutum ve beklentileri, bu hizmeti kullanım özellikleri ve buna bağlı olarak tanımlanan müşteri grupları sunulmuştur. ABSTRACT As in every field, rapid technological developments and the innovations it brings forth undeniably affect commerce that is resulted by the emergence of `electronic commerce` concept. The thesis covers three sections examining the electronic commerce theme. First of all, the definition of electronic commerce and related main concepts, business models, and barriers faced in electronic commerce are discussed. Second section, on the other hand, discusses an application of electronic commerce - Internet Banking- as an alternative distribution channel in banking industry. After the literature review covering the studies on Internet Banking, models of Internet Banking and its benefits for both customers and banks are emphasized. Furthermore, the current situation of Internet Banking in Turkey is discussed by secondary data. The last section covers the attitudes and expectations of Internet Banking customers, the usage characteristics and accordingly defined customer segments in the light of the data gathered by a questionnaire.
Collections