Seyahat işletmelerinde elektronik ticaret uygulamaları Fethiye bölgesindeki A Grubu seyahat acentalarında sektörel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Turizm hizmetleri, endüstriyel ve dayanıklı mallardan farklı olarak, fiziksel olarak elle tutulup gözle görülemez ve satıldığı an denenemez niteliktedir. Turizm' de sunulan hizmetler, bulunduğu yerden uzakta ve sunulduğu zamandan daha önce rezerve edilir niteliktedir. Dolayısıyla müşteriler satın almak istedikleri hizmetler hakkında daha önceden bilgi edinmek isterler. Turizm, bilgi ihtiyacı yoğun olan bir aktivitedir ve gelişmekte olan enformasyon teknolojilerinin ve iletişim sistemlerinin desteğine ihtiyaç duyar. Günümüzde önemi gittikçe artan ve yaygın olarak kullanılan internet, turizm işletmelerine uluslararası ticarette karşılaşılan bir çok engeli ortadan kaldırarak, sınırsız bir dünya sunmaktadır. Seyahat acentalannın elektronik işletmelere dönüşmesi ile internet seyahat işletmelerin pazarlama fonksiyonunda da etkin rol oynamaya başlamıştır. Çalışmanın ilk bölümü, internetin genel olarak tanımı ve elektronik ticaret uygulamalarının genel özelliklerini içermektedir. İkinci bölüm ise seyahat acentalannda kullanılan elektronik ticaret uygulamalarını kapsamaktadır. Bu bölümde, internet, merkezi rezervasyon sistemleri ve kablosuz iletişim teknolojilerinin kullanımı karşılaştınlmıştır. Çalışmanın son bölümü ise Fethiye bölgesindeki seyahat acentalannda yapılan alan çalışmasını kapsamaktadır. XI SUMMARY Unlike consumer durable and industrial goods, the intangible tourism services cannot be physically displayed or inspected at the point of sale. Tourism orders are normally reserved before the time of servicing and away from the place of consumption. Consequently, consumers needs to more knowledge about the services before they wants to purchase. Tourism is an information-intensive activity and requires much support from most current information technology and communication systems. The Internet, whose usage is increasing rapidly all around the world enabels tourism establishments to operate in a borderless world by removing barriers to international trade. As travel agencies become electronic businesses, the role of the internet in the marketing function of travel companies becomes vital. In the study, the first part consists of the characteristics of internet and application principles of the electronic commerce activities. The second part of the study covers the usage of electronic commerce applications in travel agencies. In this context, examining the usage of Internet, central reservation systems and wireless application systems. The last part of the study deals with the case study of the travel agencies in the Fethiye region.
Collections