Halkla ilişkiler eğitimi `Türkiye ve ABD`deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfrüdat programlarının karşılaştırılması`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET İletişim teknolojilerindeki gelişme ve yenilikler, endüstri ve ticaretteki rekabet, kamuoyunun giderek artan etkisi, halkla ilişkilerin kapsamım genişleterek günümüzün en önemli konularından birisi yapmaktadır. Kurumlar toplumun yapışım, özelliklerini, gelenek ve alışkanlıklarını tanımak ve kendilerini topluma tanıtmak gereğini halkla ilişkilerle gerçekleştirirler. Bu noktada, stratejik düzeyde halkla ilişkiler çözümleri üretebilen ve halkla ilişkileri çift yönlü iletişim süreci olarak kullanabilen halkla ilişkiler uygulamacılarına gereksinim doğmaktadır. Tüm bu gelişmeler halkla ilişkilerin bir meslek olarak daha çok talebi özendirmesine neden olurken, kurumların halkla ilişkiler uygulamacılarından beklentileri, halkla ilişkiler uygulamacılarının sorumluluklarını artırmaktadır. Bu sorumlulukların sıradan kişiler tarafından yerine getirilemeyeceği gerçeği de bu alanda üniversite eğitimin önemini gündeme getirmektedir. Bu önem doğrultusunda, bu çalışma Türkiye ve ABD 'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarının literatürdeki özelliklerine göre karşılaştırılarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konmasını amaçlamaktadır. Bu amaçtan hareketle, çalışmanın birinci bölümünde; halkla ilişkilerin tanımı, tarihsel gelişimi ve meslekleşmesi konulan ele alınmıştır. ikinci bölümde, eğitim kavramı ve üniversite eğitiminin özellikleri açıklanmış, halkla ilişkiler eğitiminde, üniversite eğitiminin ve lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat prograrnlarının özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, Türkiye ve ABD 'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlan; kredi sayılan, ders sayılan, zorunlu ve seçmeli dersler, staj durumu, yabancı dil dersleri, uygulama dersleri ve teknoloji ile ilgili dersler bazında karşılaştırılmıştır. Türkiye'deki iletişim fakülteleri ve ABD'deki gazetecilik ve kitle iletişimi okullarının yaşlan, akademik personel sayılan ve toplam kredi sayılan arasında Pearson Korelasyon analizi uygulanarak ilişki aranmıştır. Türkiye ve ABD'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlanılın karşılaştırılması sonucunda ortaya çıkan en önemli fark, ABD 'de lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarında belirli bir standartlaşma bulunurken, Türkiye'de böyle bir standartlaşmanın olmamasıdır. vıı ABSTRACT Development and change in communication technologies, competition in industry and commerce and the increasing effect of public broaden public relations content and make it one of the most important subject of today. Organizations use public relations to know the society, its qualities, traditions and customs and present themselves to society by applying public relations practises. At this point, they need public relations practioners creating strategic public relations solutions and using public relations as a two way symetrical communication process. While all of these factors have increased the demand for public relations as a profession, the responsibilities of public relations practitioners have increased with the expectation of organizations from the practitioners. The fact that these responsibilities can not be achieved by laymen puts the importance of university education in this field. With this aim, in the first part of this study, the definition of public relations, the historical developments and public relations proffession are dealt. In the second part, the concept of education and the qualities of university education are explained. Moreover, the features of university education in public relations and the undergraduate public relations curriculum are described. In the last part of the study, the undergraduate public relations curricula of Turkey and the USA are compared in terms of credits, course numbers, required and elective courses, internship, foreign languages, applied courses and courses about technology. The ages, the number of faculties and the total credits of Turkey's communication faculties and the USA's journalism and mass communication schools are analyzed with Pearson correlation. The most important difference that appears between undergraduate public relations curricula of Turkey and the USA is that while there is a standardization in undergraduate public relations curricula of the USA, there isn't this kind of standardization in Turkey's undergraduate public relations curricula.
Collections