Turizm işletmelerinde herşey dahil fiyat sisteminin maliyet ve karlılık üzerine etkisinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Turizm sektöründe, her şey dahil fiyat sistemi son yıllarda önemli bir pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, turizm işletmelerinin bu sisteme yönelme nedenleri incelenmiş ve bu nedenlerin doğruluğu ve geçerliliği tartışılmıştır. İşletmeler tarafından bu sisteme geçiş nedeni olarak; doluluk oranlarının artması ve buna bağlı olarak maliyetlerin azalıp karlılığın yükselmesi gösterilmiştir. Bu konu üzerine yapılan çeşitli anket çalışmaları incelenerek bu sistemin uygulanması ile doluluk oranlarının artıp artmadığı tesit edilmeye çalışılmış ve hem bu sistemde hem de diğer fiyat sistemlerinde (yarım pansiyon, tam pansiyon) faaliyet gösteren beş yıldızlı bazı işletmelerin bütçeleri, gerçekleşmiş gelir ve gider değerleri ile karlılıkları karşılaştırılarak her şey dahil fiyat sisteminin diğer sistemlere göre işletmelere bir maliyet avantajı ve karlılık sağlayıp sağlamadığı konusu üzerinde durulmuştur. Yapılan bu çalışma sonucunda görülmüştür ki; her şey dahil fiyat sisteminde çalışan işletmeler diğer fiyat sistemlerinde çalışan işletmelere göre maliyet avantajına sahip olmakta ve karlılıkları yüksek çıkmaktadır. Yine bu çalışmaya göre; aynı işletmede birden fazla fiyat sistemi uygulanması durumunda bile her şey dahil fiyat sistemi ile olan satışların yüksek olduğu zamanlarda düşük olduğu zamanlara göre kişi başı giderler daha az, gelirler daha fazla çıkmaktadır. Yapılan tüm çalışmaların ve analizlerin sonucu olarak denilebilir ki; her şey dahil fiyat sistemi diğer fiyat sistemlerine göre maliyetleri azaltıcı ve karlılığı arttırıcı etkiye sahip bir sistemdir. THE ANALYSIS OF THE EFFECT OF ALL INCLUSIVE SYSTEM IN TOURISM COMPANIES ON COST AND PROFIT SUMMARY In recent years, all inclusive system has been used as an important marketing means in tourism sector. In this study, the causes of turning towards to all inclusive system have been examined and the truth and validity of these causes has been discussed. The fact that the increase of the occupancy rate has lead to the decrease of costs and the increase of profits has been indicated as a cause of turning toward to this system by tourism companies. Various surveys on this subject have been investigated and it has been tried to be identified whether the occupancy rates increase or decrease by using this system. Furthermore, the budgets of some of the 5-stars hotels ( companies ) operating both in this system and the other price system ( half board- full board) have been checked, with their income-cost rates and profits, to find out if all inclusive system provides an advantage of cost and profit or not when compared to the other system. It has been seen with this study that the companies which work with all inclusive system have more advantages of cost than the companies which work with the other price systems as half board, full board and theirs profits are higher than the others. According to this study when we compare the high selling and low selling rate periods at all inclusive system in one company we see that in the high selling rate period, per-person incomes are higher and per- person costs are lower. As a result of all the researches and the analyses, it can be said that all inclusive system has a more decreasing effect on the costs and a more increasing effect on the profits than the other price systems. vm
Collections