Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Akın
dc.contributor.authorAslan, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:14Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:14Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516094
dc.description.abstractvıı ÖZET Zamanında, güvenilir ve yararlı bilgi edinmenin önemi, akıllıca pazarlama kararlan geliştirmekte yatar. Etkili İhracat Pazarlama Bilgi Sistemi, doğru zamanda doğru bilgiye çok, az veya hiç sahip olunan problemin çözümüdür. Bununla birlikte ihracatçılar için belirlenen bilgi ihtiyacı ÎPBS geliştirmekteki ilk adımdır. Bu çalışma, Türk İhracatçıların bilgi ihtiyacım değerlemeyi amaçlar. Politik, Pazar potansiyeli, ekonomik, kültürel, altyapısal ve yasal açıdan incelenen bilgi kategorilerinden çıkarılan sonuçlar, literatürde kabul gören; ihraç yoğunluğu, karlılık, gelişim, algılanan başarı, tatmin, amaçlara ulaşma, ülke sayısı gibi performans kriterleri ile karşılaştınlarak farklı bilgi kategorilerinin farklı ihracatçılarca algılanan önemini ortaya koyar. Bu çalışmanın birincil sonuçları, çeşitli bilgi kategorilerinin önemini kullanan ihracatçılar için kendilerine gerekli bilgiyi sağlama da bir rehber olarak kullanılabilir.
dc.description.abstractvm ABSTRACT Importance of getting reliable, relevant, timely and useful information is required to make intelligent marketing decisions and development systematic marketing programs. An efficient Export Marketing Information System is the solution to the problem of having too much or too little information or not having the right information at the right time. However, determining information needs of exporters is the first step in developing an Export Marketing Information Systems. This study attempts to assess the information needs of Turkish exporters. The results indicate that the information needs of exporters, as measured by the relative perceived importances of different information categories, vary across sales, profit, growth, perceived success, satisfaction, goal achievement, number of markets The primary implications of this study relate to export promotion agencies who may use the relative importances of various information categories appraised by the exportes, as found in this study, as a guideline in planning for and providing necessary information to them relating to the foreign markets.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleİhracat pazarlamasında hedef pazara yönelik bilgi kullanımı ve gereksinim düzeyinin ihracat performansına etkisi Türkiye genelinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of target market information usage and need level on export performance: An application in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid198845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid173326
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess