Otel işletmelerinde getiri yönetimi (yıeld management) ve Antalya bölgesindeki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21.yy'da faaliyette bulunan işletmelerin var olma nedenlerini açıklayan bir çok amaçbulunmaktadır. Ancak bu amaçların başında kar elde etmek ve karlılığın sürekliliğini sağlamakgelmektedir. şletmelerin bu amaca yaklaşması ancak işletmelerin çok iyi tasarladığı strateji vepolitikalarla gerçekleşmektedir.Her işletmede olduğu gibi otel işletmelerinde de bu politikayı belirleyen önemli faktörlerdenbiri de fiyattır. Otel işletmelerinde ürünün stoklanamaması nedeniyle satılamayan her oda, doğrudanişletmenin kaybına neden olmaktadır. Bu nedenle sabit kapasiteye sahip otel işletmelerinin, yoğunrekabetin de yaşanmasıyla beraber değişken bir talep ile karşı karşıya olmaları sebebiyle, otelişletmelerinde kapasite kullanımı ve fiyatlandırma oldukça önem kazanmaktadır.Rekabetin kızışmasıyla beraber işletmelerin karlılık oranlarının düşmesi, işletmeleri bunoktada arayışa yöneltmiş ve çözüm olarak da getiri yönetimi ortaya çıkmıştır. Getiri yönetimi, odagelirlerini, otel işletmesinin talep şekillenmesini ve talebin işletmenin fiyat unsurlarına karşı verdiğitepkileri göz önüne alarak, yükseltmeyi amaçlayan bütünleştirici, sürekli ve sistematik bir süreçtir.1970'li yıllarda havayolu işletmelerinde uygulanmaya başlayan getiri yönetimi, günümüzdeotel işletmeleri, taşımacılık ve cruise hatları, kayak, golf, tiyatro, müze gibi alanlarda da kullanımpotansiyeline sahiptir. Bu çalışmada, ülkemizde yeni bir kavram olan getiri yönetimininliteratürdeki karşılığına, uygulamalarına değinilmiş ve çalışma, Antalya bölgesinde faaliyetgösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin getiri yönetimini ne ölçüde uyguladıklarını, uygulamaşekillerinin literatürdeki uygulama şekilleriyle ne derece örtüştüğünü ortaya çıkarmaktadır. In 21st century, there are many goals defining the existing reasons of the active businesses.Nevertheless, making profits and maintaining the sustainability of profit-making are the leadinggoals. Ensuring to reach these goals is only possible through the strategies and policies designed bybusinesses.As in all other businesses, in hotel business one of the most important factors effecting this policy isthe price. In hotel business, the unsold rooms directly cause the loss of the business due to theperishability of the product / service. Due to the fact that the businesses having the fixed capacityare facing variable demand with intensive competition, capacity usage and pricing gains quiteimportanceOwing to the high competition, businesses experiencing a loss in the profit ratios searched for asolution and yield management concept come into being. Yield management is an integrative,continuous and systematic process aiming to increase the room rates through taking the forming ofthe demand and the demand reactions given to the price attributes into consideration.Yield management, which started to be utilized in the airline businesses in 1970s, nowadays has thepotential of usage in the areas such as hotel, transportation, skiing, golf, theater, museumbusinesses. In this study, as a new concept in our country, yield management in literature and itsapplications are mentioned. Moreover, this study investigates the operating 5 star hotels in Antalyaregion are utilising this system to which extent and how these implementations match with theapplications in the literature.
Collections