Akademisyenlerin e-ticareti mesleki ve gündelik yaşamlarındaki kullanım düzeylerinin araştırılması: akdeniz üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde Akademisyenlerin E-Ticareti Mesleki Ve Gündelik YasamlarındakiKullanım Düzeylerinin Arastırılması: Akdeniz Üniversitesi Örnegi ele alınmıstır. Çalısmadamekan olarak Akdeniz Üniversitesi seçilerek anket uygulanmıstır.Çalısmanın amacı bilgi toplumunda en önemli görevlerden birini üstlenenüniversitelerde e-ticaret'in kullanıma oranının incelenmesidir. Degerlendirmelerdeakademisyenlerin bilgisayar ve internet kulanım oranları, hangi amaçlarla kullandıkları,fakültelere, yaslarına, cinsiyetlerine ve unvanlarına göre e-ticareti kullanım farklılıkları ortayaçıkarılmaya çalısılmıstır. Internet'ten alısveris yapıp yapmadıkları, ne tür ürünler satınaaldıkları, yapmıyorlarsa niçin yapmadıkları arastırılmıstır. Ayrıca internet bankacılıgınıkullanım düzeyi arastırılmıstır.Veriler; akademisyenlere birebir görüserek ve mail yoluyla toplanmıstır. Hazırlanananketler 1623 akademisyenden 300'üne ulastırılmıs ve 250 tanesi geri dönmüstür. Verilerindegerlendirilmesinde SPSS 13.00 istatistik paket programı kullanılmıstır. Arastırmasonuçlarına göre akademisyenlerin çogu bilgisayar basında 3-4 saatini geçirmekte, yine 90dakikadan fazla zaman geçirmektedirler. Internet üzerinden fatura, borç ödeyenlerin sayısıödemeyenlerden fazladır. Internet'te alısveris yapmayan akademisyenlerin sayısı, yapanlarınsayısından daha fazladır. Internet'te alısveris yapan tüketiciler en çok Hizmet (Seyahat,Elektronik Bankacılık, Emlak ,Sigorta?), yine buna yakın bir oranda da kitap ve CD satınalmaktadırlar. In this thesis The Usage Of Electronıc Commerce By Academicians For ProfessionalAnd Daily Life is Surveyed: Akdeniz Unıversity Sample handled.The aim of this thesis is to research the ratio of usage of electronic commerce atuniversities which takes on one of the most important duty of information society.Evaluations include computer and internet usage of academicians and their usage aims. Usagedifferences of electronic commerce according to faculty, age, sex and job titles are tried toreveal. Surveyed on whether they shop on internet, which type of products are purchased, ifthey don?t shop, its causes are also searched. Also internet banking usage level is surveyed.Datas are collected by interviewing or by mail. Surveys are given to 300academicians but 250 of them could be taken back. For evaluations of surveys SPSS 13.00statistical programme is used. According to evaluation results most of the academicians usethe computer more than 3-4 hours and use the internet more than 90 minutes in a day. Thenumber of academicians who pays bills and depts on internet are more than who doesn?t. Theacademicians who shops on internet mostly purchase service (travel, electronic banking, realestate, insurance etc.) and book and CD.
Collections