Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Şafak
dc.contributor.authorEbren, Figen
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:55Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:55Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516010
dc.description.abstractRekabetçi küresel ortamda organizasyonları faaliyet gösterdikleri alanlarla ilgili olarak daha dikkatli olmaya yönelten önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Birçok pazarlamacı, izleyici kitleleriyle daha etkin iletişimde bulunmak ve hedef pazarlarda olumlu bir imaja sahip olabilmek için tutundurma araçlarının eşgüdümünün sağlanmasının gerekliliğini farketmektedirler.Tutundurma çalışmaları, etkin bir iletişim aracı olarak kullanılması durumunda işletmeleri bir adım öne çıkarmaktadır. Rekabet ortamlarında başarının sağlanması amacıyla, son on yılın pazarlama yeniliklerinden biri olduğu ileri sürülen bütünleşik pazarlama iletişiminin, bir tutundurma aracı olarak kullanımı üzerinde sıkça durulmaya başlanmıştır.Bu amaçla yapılan bu çalışmada, amacı bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) yaklaşımı ve programını doğuran sebeplerin incelenmesi, gelişme süreci ve firma performansına etkisinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Tez kapsamında önce BPİ'yi oluşturan faktörlerin belirlenebilmesi ve firma performansını ölçmeye yarayacak boyutlara karar verebilmek için iki ayrı yapısal denklem modeli kurulmuştur. Daha sonra bütünleşik pazarlama iletişimi programı ile firma performansı arasındaki olası ilişki test edilmiştir. Bu çalışma sonunda bütünleşik pazarlama iletişimi programı ile firma performansı arasında karşılıklı ve olumlu bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThere are many important trends that encourage organizations to pay increased attention to their efforts in the competing global environment. In this competing world marketing plays an important role to have competing advantage. Many marketers realize that a wider range of marketing and promotional tools must be coordinated to communicate effectively with target audiences and present a consistent image to target markets.Promotion activities provide success when used efficiently. Many companies realize that they need more strategic integration of their promotional activities. These firms began moving toward the process of integrated marketing communications, which initially involved coordinating the various promotional elements and other marketing activities in order to communicate more effectively with target customers.The purpose of this study is to review the literature on IMC with a view to its major elements, the development period of IMC and examine its relation with firm performance in an empirical setting. In the context of the study, two structural equation models have been established in order to explore the dimensions of IMC and firm performance measures. Later, the relation between the firm performance and IMC program is tested. As a result, it is defended that there is a mutual and positive relation between the firm performance and IMC programs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişiminin algılanışı ve uygulanması: Reklam ajansları ve firmalar düzeyinde araştırmalar
dc.title.alternativeThe perception of integrtaed marketing communications and its applications: The research on advertising agencies and firms
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.identifier.yokid337645
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229299
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess