Resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını kullanma yeterlik düzeyine ilişkin bir araştırma (Antalya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
RESM LKÖĞRET M OKULU YÖNET C LER N N B LG YÖNET MARAÇLARINI KULLANMA YETERL K DÜZEY NE L ŞK N B R ARAŞTIRMA(ANTALYA L ÖRNEĞ )Nurcan F DANOkullarda öğretmenlerin mesleki alanda teknik bilgileri okul örgütünün işleyişinde önemlibir kaynaktır. Okul yöneticilerinin öğretmenlerin kişisel teknik bilgilerini okulun örgütselbilgisine dönüştürmek için kullandığı bazı araçlar ve teknikler vardır. Bu konuda okulyöneticilerinin gösterdiği yeterlik düzeyi eğitim alanında yeni bilgilerin geliştirilmesiaçısından önem arz etmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim okul yöneticilerinin bilgi yönetimiaraçlarını kullanma yeterlik düzeyi yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre araştırılmıştır.Bunun için, Antalya ili merkez ilçeye bağlı resmi ilköğretim okullarında tarama modelinde biraraştırma yapılmıştır. 5li Likert ölçeğine göre hazırlanan ölçme aracından elde edilen verilerSPSS 10.0'da analiz edilmiş; istatistiksel anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırma bulgularına göre ilköğretim okullarında yöneticiler ve öğretmenler genel olarakokul yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını yeterli düzeyde kullandığını düşünmektedirler.Yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri anlamlı oranda farklılık göstermektedir. Yöneticileröğretmenlerden daha yüksek düzeyde olumlu görüş belirtmişlerdir. Araştırmaya katılangrupların görüşleri cinsiyet, çalışma süresi ve eğitim düzeyi değişkenlerine görefarklılaşmamaktadır. Elde edilen bulgulara göre sadece okul yöneticilerinin öğretmenliktehangi branştan geldiklerinin okul yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını kullanma yeterlikdüzeyleriyle ilgili görüşleri üzerinde bir farklılık yarattığı bulunmuştur. Bulgulara dayalıolarak öneriler geliştirilmiştir:lköğretim okullarında sistemli bir bilgi yönetimi modeli uygulanması; örgüt kültürününbilgi yönetimi anlayışını desteklemesi; okul yöneticilerinin öğretmenleri proje hazırlamayateşvik etmesi; okul süreçleriyle ilgili bir elektronik veri tabanının oluşturulması vegüncellenmesinin takip edilmesi; okul çalışanları arasında grup yazılımlarının teşvik edilmesive yerel eğitim bölgelerinde zümre eğitim portallarının oluşturulması önerilmiştir. A STUDY RELATED TO THE PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATORS?EFFICIENCY LEVEL IN USING THE KNOWLEDGE MANAGEMENT TOOLS(ANTALYA CASE)Nurcan F DANTeachers? know-how is a main source of the school processes. The transform of theteachers? personal knowledge into organizational knowledge is the primary goal of theknowledge management in schools. In this study the efficiency level of the primary schooladministrators in using the knowledge management tools was analyzed according to the viewsof administrators and teachers.This study used a quantitative approach for the data collection. It was found thatadministrators and teachers view the primary schools? administrators as efficient enough inusing the knowledge management tools. However, the views of administrators and teachersare significantly different. The administrators state more positive view for their using theknowledge management tools than the teachers do. The views of these groups don?t changesignificantly by the variables of gender, length of working in the position and level ofeducation. Only the branch (subject) of administrators makes difference in their views. Theadministrators sourced from subject teachers view the efficiency in using the knowledgemanagement tools less positive than those sourced from class teachers. Some suggestionsaccording to the findings are as follows:There should be a systematic knowledge management model application at primaryschools; teachers should be encouraged to prepare projects in teams and to use groupware;there should be an electronic database of the school processes. There should be educationalportals for each subject at the local level.
Collections