İlköğretim okulu sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İlköğretim sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin ?iş niteliği ve kendini geliştirme, yönetim ve denetim biçimi, ödentiler, çalışma koşulları ve çalışanlar arası ilişkiler? etkenlerinde; cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Antalya il merkezinde özel sınıfı bulunan 31 resmi ilköğretim okulu, örneklem alma yoluna gidilmeyerek çalışma evreni olarak alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen iş doyum ölçeği, bu evren üzerinde uygulanarak, 42'si özel sınıf öğretmeni ve 355'i sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 397 öğretmenden veriler elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-Testi ve Anova (farklılık durumuna göre, Tukey HSD Testi ve Dunnett C) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre: Sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin genel iş doyum düzeylerinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenler, `İş Niteliği ve Kendini Geliştirme`, `Yönetim ve Denetim Biçimi`, alt boyutlarında yüksek düzeyde, `Çalışma Koşulları`,`Çalışanlar Arası İlişkiler` alt boyutlarında orta düzeyde, ?Ödentiler? boyutunda düşük düzeyde doyum sağlamışlardır. İlköğretim sınıf ve özel sınıf öğretmenleri; en yüksek doyumu ( =4,02) `İş Niteliği ve Kendini Geliştirme`, en düşük doyumu ise ( =1.98) `Ödentiler` alt boyutundan sağlamışlardır. Sınıf ve özel sınıf öğretmenleri arasında sadece ?Yönetim ve Denetim Biçimi? alt boyutunda anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Özel sınıf öğretmenleri yönetim ve denetim biçimi boyutunda sınıf öğretmenlerinden daha fazla doyum sağlamışlardır. Bununla birlikte cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim durumu gibi değişkenlerin, sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin çeşitli boyutlarda iş doyum düzeyleriyle ilişkili olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koyan bulgulara ulaşılmıştır. In this study, it was studied whether job satisfaction level of primary school teachers and special primary school teachers related to ?work itself and self-development, management and supervision, payment, work conditions, interpersonal relations? were different according to gender, age, seniority and education level variables.In the centre of Antalya, 31 official primary schools which had special education classes were taken as samples. Job satisfaction questionnaire developed by the researcher was applied to 42 special primary school teachers and 355 primary school teachers totally. The data were analyzed by t-Test for Equality of means and Analysis of Variance (according to the significant differences, Turkey HSD Test and Dunnett C).According to the results of research, it was determined that general job satisfaction level of primary school teachers and special primary school teachers were at the medium level. All the teachers rated high degree at ?work itself and self-development? and ?management and supervision?; medium at ?working conditions and interpersonal relations? and low in payment. Primary school teachers and special primary teachers scored the highest job satisfaction at ?work itself and self-development ( =4,02) , lowest job satisfaction at ?payment ( =1,98). There was a significant difference at ?management and supervision? between level of job satisfaction of primary school teachers and special primary school teachers. Special primary school teachers were more satisfied than the primary school teachers with management and supervision.Additionally gender, age, seniority and education level of teachers were significantly different according to level of job satisfaction.
Collections